Vad hette muminpappan innan mumin föddes?


Det finns ett ordspråk som säger "Det finns inga dumma frågor". Jag undrar vad det ordspråkets författare skulle säga om de här frågorna:

- Vad är hallonsoda?
- Leder en gulmålad planka ström bättre än en vitmålad?
- Träsmak i baken? Vadå, som att rumpan äter av bänken?
- Det finns fatöl och pölöl (skämt). -Va? Finns det??
- Kan ni det där?? (om Sara och Johannas "cheerleading")(sorry, internskämt)
- Johanna..? Nej förresten, varför pratar jag med dig?

*Större delen av frågorna hämtade från Agnes' twitter :)

Vad jag vill säga är att det finns en hel del dumma frågor. Jag hittade en Facebookgrupp med namnet "Vad hette muminpappan innan mumin föddes?". Det är en ganska dum fråga, men väldigt rolig. Större delen av gruppen gissade på att han hette mumin, eller mumin senior. Nåt att tänka på om man inte har något annat för sig.

Sedan finns förstås "vad är meningen med livet?", "skrivs det binära talsystemet från vänster eller höger?", "hur såg du ut innan du blev till?" och de andra klassiska frågorna om man känner för att ta filosoferandet till en högre nivå. Eller djupare. Är inte högt och djupt motsatser, förresten? I vilket fall, det är inte helt fel att fundera lite när man sitter på bussen eller någon annanstans och inte vet vad man ska göra. Effekten kan bli att man blir lite visare! Riktigt mycket funderande kanske till och med påskyndar skäggväxt (eftersom visa alltid har långt vitt skägg).

På tal om visare tror jag att det är dags att sluta filosofera. Jag tror inte att jag skulle vara så snygg i skägg...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0