I've been keeping my hopes unbroken.

Det känns lite jobbigt att jullovet snart är över. Det har varit så skönt och behövligt, och jag har så mycket att göra inför skolstarten att jag skulle behöva en vecka till. Men det får gå ändå.

Idag har jag träningsvärk i skuldrorna och lite i axlarna. Det kommer förstås från gymnastiken igår. Jag måste verkligen ta med mig kameran dit någon gång! Igår övade jag på att min sträck-halv skulle vara just sträckt,  för just nu är den lite halvböjd. Men jag hade inget emot att köra tio stycken efter varandra, och springa fram och tillbaka till trampetten. Det är en så underbar känsla att flyga genom luften i hoppet och känna att man vet precis var man är och vad man ska göra. Om man dessutom landar på fötterna kan man hoppa hur många gånger som helst. Åtminstone tills man är så trött att man inte kan ta sig upp från mattan ;)

Igår byggde jag och min lillasyster en snögumma! Eftersom det var nästan nollgradigt trodde vi att det var kramsnö, så vi gick ut för att bygga något fint. Nu var det inte så mycket kramsnö, men tillräckligt för att göra en snöhög och ett huvud och få det att se ut som en gumma. Dessutom fick hon en halsduk som jag stickade för flera år sen! Bild kommer senare. Vi hade väldigt kul i snön!

Imorgon ska jag skriva det där franskprovet... Jag har inte ens tittat på franskboken än. Kanske ska göra det idag.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0