I would gladly hit the road, get up and go if I knew, that someday it will bring me back to you.


Idag har varit en viktig och ganska jobbig dag. Det började med att jag vaknade när klockan ringde och insåg att jag egentligen skulle haft matte, inte sovmorgon. Så imorgon bitti måste jag gå på matte istället för morgonbön. Sedan satt jag minst 15 minuter i skolan och försökte kommunicera med min fysiklabrapport på sju sidor där det hade blivit något knas med tabellerna. På kören hade jag något skumt i halsen så att jag varken kunde sjunga särskilt högt eller vackert. En av mina bästa kompisar kom inte till skolan, pojkvännen är nånstans långt bort inåt landet, musikteoriprovet innehöll ackord som bara blev sjuka oavsett vad jag gjorde, jag och Sara fick stressa till dansen, jag fick inte dansa på dansen (fast barnen var faktiskt väldigt mysiga ändå), jag hade huvudvärk när jag kom hem och jag glömde bort att man inte ska rosta rostbröd när man ska använda det som hamburgerbröd.

Så jag tog en lång varm dusch, tittade på Glee, drack hallonte och tröståt min lillasysters fantastiska sockerkakscupcakes med rosa sockerstinn frosting. Det blir man ganska rejält mycket gladare av.

Dessutom har jag tagit ett stort steg nu i kväll! Jag har skickat in min första riktiga jobbansökan (om sommarjobb), komplett med CV, personligt brev och mina betyg från ettan! Det känns bra men läskigt. Nästa vecka ska jag ringa dem och se om de är intresserade :)

Nu ska jag borsta tänderna noga efter allt socker och gå och lägga mig. Förhoppningsvis blir imorgon bättre än idag.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0