You belong with me.

Idag har varit en lärorik dag. Första lektionen var franska, vilket var extra spännande då vi har en klass franska elever här som gäster hela veckan. Jag är inte värd för någon fransman, men flera personer i min klass har någon som bor hemma hos dem. Jag var lite nervös inför att prata franska med folk som faktiskt kan det. I vanliga fall hankar vi oss fram lika stapplande allihopa i gruppen, men idag var det annorlunda. Det gick faktiskt bra! Det kändes som att jag kunde prata bättre när de jag pratade med hade högre nivå på språket. Självklart förstod jag inte allt de sa, men jag nickade med och såg ut som att jag hängde med. De kom på mig ett par gånger... När de såg att jag blev lite tom i ögonen frågade de om jag hade förstått. Jag erkände glatt att jag inte hade ett hum om vad de pratade om :)

Dessutom hade vi "mässa" i skolan inför individuella valen till trean. Vi fick en lista med vilka ämnen som skulle presenteras i vilka klassrum och sedan gick vi runt och pratade med de lärare som håller de kurser vi vill läsa. Jag ska välja Matte E, Matte Breddning, Svenska C och Engelska C till nästa år. Det blir lite tufft men bra. Plus att jag får en uppsjö av meritpoäng.

Efter skolan var det körlektion. Det gick faktiskt bra, mycket bättre än förra gången. Min lärare sa att jag kör bättre och bättre, och att de tuffa lektionerna är de mest givande. Det är i och för sig sant men de är ju också de mest krävande och känslomässigt jobbiga. Men idag gick det bra, och att växla till sexans växel på motorvägen är ganska häftigt.

Nu ikväll har jag börjat med musikteoriläxan. Vi ska komponera en liten sång helt själva. Det finns vissa ramar, men allt annat får man välja själv. Jag valde alla ackord och skrev melodi till de första fyra takterna (av tolv). Sedan var min inspiration slut. Jag får fortsätta med den i veckan eftersom den ska lämnas in på måndag.

Imorgon är det dans och träning!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0