Yesterday is history, and history is miles away. So leave it all behind you, but let it always remind you of the day when love made history.



Igår var en omtumlande dag. För en gångs skull klickade alla tidsplaner, och jag fick tillbringa en dryg timme i min underbara pojkväns sällskap. Det var otroligt skönt att få träffa honom efter att han har varit bortrest och sånt och jag saknar honom redan, men jag tror att jag slappnade av lite för mycket när jag var med honom. Jag är ganska säker på att jag släppte alla känslomässiga skydd, för när det sedan inte gick så bra på körlektionen bröt jag mer eller mindre ihop. Ett motorstopp innan en ganska stor rondell, och ett par barn jag nästan missade vid övergångsstället blev kulmen och fick min körskollärare att be mig att köra in på en parkering någonstans så att jag fick andas lite. Men nu vet jag att jag kan köra och gråta samtidigt...

Så det var skönt att få ta nya tag idag, även om jag i morse stängde av alarmet i sömnen och kom sent till skolan. En skön sak med idag var att jag till slut åkte iväg till närakuten för att kolla mina problem med bröstkorgen ordentligt. Läkaren tryckte och tryckte och kom fram till att jag har en liten skada på bröstbenet, typ en spricka, och har skadat bröstmuskelfästena. Det är därför jag har fått ont när jag använder båda armarna och när jag vrider mig. Han ordinerade smärtstillande gel. Så förhoppningsvis går det väl över ganska fort, och det är skönt att veta att det inte är så farligt skadat.


Det finns en del att säga om den här bilden, och det första är väl att den lilla rosa saken faktiskt är hallonsylt. En dag för några veckor sedan hade jag med mig pannkakor till skolan, men burken var inte helt tät. Så i två veckors tid har jag hittat små syltfläckar på allt: kalendern, pappersmappen, miniräknaren och hela hörnet av musikteorihäftet. Just den här biten petade jag bort från min iPod, men den var så söt att jag var tvungen att fota den.

Nu måste jag sova. Imorgon är en ny dag.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0