I wanna give you something better than anything you've ever had.


Idag har jag varit SkogsMulle tillsammans med Linus! Igår i kyrkan blev jag tillfrågad om jag ville vara med och hjälpa till på konfirmandernas äventyrshelg den här helgen. Självklart sa jag ja! Egentligen skulle min käre pojkvän och hans bästa kompis/min kompis Linus ha varit ett team, men pojkvännen skulle på en avlägsen släktings begravning i Dalarna, så Linus undrade om jag ville hoppa in istället.

Varje år börjar konfirmationen i kyrkan med en äventyrshelg då man går runt i skogen och gör samarbetsövningar, leker lekar och sover i militärtält. För tre år sedan gjorde jag också detta, men i år fick jag hjälpa till istället. Så jag och Linus satt vid en stigkorsning och hade hand om en övning där konfirmanderna fick ett varsitt snöre som var fastknutna i samma plastring. På ringen la vi sedan en tennisboll, och så skulle konfirmanderna hjälpas åt att "doppa" bollen och ringen på fem olika papperstallrikar på marken, utan att tappa bollen.

Eftersom jag och Linus var en halvtimma tidiga till vår station satt vi först och fikade och fotade en stund, innan konfirmanderna kom förbi. Sedan hängde vi med dem och ledarna och grillade hamburgare till lunch. Efter det gick jag och Linus i förväg upp på en ganska stor skidbacke och fotade utsikten. Efter oss kom konfirmanderna som skulle svara på lite olika frågor. Vi hade gärna följt med dem ännu längre, men det började bli kallt och vi var ganska trötta, så vi åkte hem istället. Det var verkligen jättemysigt att få vara ute i skogen en dag, och som tur var tog jag med mig kameran :)




(Inte ens ledare är för stora för att leka)



En ganska skön dag, alltså. Imorgon ska jag plugga, och kanske åka in till stan lite.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0