What a beautiful mess we are, dear.

Nu är det helg! Det känns så skönt! Och det är vår! Det känns väl både skönt och inte så skönt. Värmen (eller ja, snarare avsaknaden av kyla) är efterlängtad. Pollenattackerna är inte riktigt lika efterlängtade, men med medicin klarar man allt.

På tal om medicin, förresten: jag är inte alls allergisk mot min nya medicin som jag trodde förut. Magontet måste ha varit något annat, för jag har kunnat ta de där blå allergipillren utan minsta ont i magen! Jippie!

Idag har jag haft på mig den här underbara saken tillsammans med min lillasysters svarta trekvartsärmade jacka och låga svarta klackskor med peeptoe :)


Jag kände mig så somrig även om klänningen var lite kort och strumpbyxorna lite tunna för att det skulle vara varmt i blåsten. Hela vägen hem fick jag hålla i kjolen, men det var det värt! Dessutom har jag idag upptäckt att man inte ska gå med klackskor på skolans bibliotek. Det låter hur mycket som helst och man skäms som en idiot när alla andra sitter tysta och jobbar!

Idag har jag även haft svenskprov. Ämnet var medeltidens och renässansens litteraturhistoria. Jag skrev en sju-sidig uppsats om synen på gott och ont under dessa tidsåldrar. Visserligen var det breda skrivrader på papprena, men det blev ändå sju sidor! Trots det svamlade jag faktiskt inte så mycket :)

Ikväll bär det av till kyrkan. Först ska jag träffa Viktor och promenera med honom dit, och sedan kommer Johnny en stund innan han ska hem och sova. Han och några kompisar ska ta nattbussen klockan 03.00 in till stan och köa till Idol-audition! Jag håller tummarna ;)

Imorgon är det dansdag med alla dansledare i kyrkan på Kaggeholms folkhögskola. Det ska bli jättekul!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: alice

vilken otroligt snygg klänning!

2010-05-08 @ 22:42:00
URL: http://musicadelasanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0