I knew when we collided, you're the one I had decided.


(Jag vet att både den här rubriken och den förra är från låten "Hey Soul Sister" med Train, men den är ju helt fantastisk ju!)

Om jag inte längtade till sommaren tidigare, så gör jag det nu! Denna härliga lördag har i Stockholm bjudit på +20 grader och strålande sol! Det är en så underbar känsla att gå ut i trädgården och spela badminton med lillasystern, och ha på sig linne, kjol och flipflops! Snälla värme, lämna mig aldrig igen.

Min dag började egentligen med att jag somnade. Igår kväll låg jag i min säng och sms:ade med min kompis Viktor under tiden han var på väg hem från en filmkväll. Han trodde att han skulle vara hemma lite över tolv, men eftersom jag hade stängt av ljudet och vibrationen på min mobil råkade jag somna ganska precis tolv. Mitt i sms:andet... Jag vaknade kvart i nio och insåg att jag hade mobilen påslagen bredvid mig och att jag aldrig sa godnatt till Viktor. Det var lite illa... :)

Vid nio gick jag upp, åt frukost själv och gick sedan ut och joggade. Det var som sagt en helt underbar morgon och jag var liksom springsugen, så jag drog på mig träningskläder, valde tempo-spellistan på min Ipod och gick ut ungefär samtidigt som pappa och syrran gick upp. Det var så otroligt skönt att springa i solen och värmen! Jag var ute i 35 minuter, och sprang mellan 4 och 5 kilometer sammanlagt! Då känner man sig duktig.

Efter joggandet duschade jag och sedan åkte jag och min lillasyster in till stan och shoppade. Det var soligt och varmt och mycket folk i stan. Vi gick i två timmar och tittade på bikinis och jeansshorts. Jag visste redan precis vilken bikini jag skulle ha, så vi gick in på Åhléns, provade den, betalade och behövde inte leta mer åt mig. Den är jättefin! Färgen skulle jag beskriva som en blandning av knallorange och cerise, bandeau-överdel och låga trosor med en vit rand högst upp. Man ser brun ut i orange, det är ett faktum. Det var lite svårare att hitta bikini till min syster eftersom den hon var intresserad av inte fanns någonstans. Hon ville ha den helrosa bandeau-bikinin på H&M:s reklam, men trots att vi var inne på tre olika H&M fanns den inte någonstans! Inga jeansshorts hittade vi heller, och till slut var vi för trötta för att leta mer. Så det får bli en annan gång.

Dagens sommarkänsla förstärktes när vi grillade till middag, och jag och syster spelade badminton i trädgården innan maten. Visserligen var gräset högt och bollen så trasig att den flög som en vante i vinden, men ändå! Badminton är sommar för mig. Vi måste köpa nya fjäderbollar...

Nu ska jag gå och titta på Sommarkrysset och äta popcorn. Johnny hade födelsedagskalas för släkten idag (grattis igen, btw <3) men han kanske skulle höra av sig :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0