Grant my last request and just let me hold you.


En sak som jag har anat ett tag, men upptäckte på riktigt under sportlovslägret var att jag är totalt te-beroende. På allvar. Min morgon på lägret var inte helt bra förrän jag fick en kopp te. Jag satt varje morgon med mina kompisar, tog den första klunken te och tittade drömmande bort i fjärran och njöt. De andra skrattade lite, men det var en av de bästa stunderna varje dag. Så nu sitter jag här med en kopp te och känner att det finns fler användningsområden för te än bara njutningen. Jag fick nämligen lite ont i halsen efter musiklektionen idag, och det blev värre när jag var dansledare i kyrkan ikväll, så jag kurerar mig med te just nu :)

Imorgon kommer jag ha en del att göra när jag kommer hem. Efter skolan ska jag och min lillasyster äta middag hos farmor och farfar, men när jag kommer hem ska jag sick-sacka kanterna på 19 sjalar i schiffong! Med min lilla dansgrupp gör vi nämligen en dans med sjalar, och vi ska visa upp den på söndag i kyrkan. Jag fick i uppgift att köpa sjalarna, och eftersom det skulle ha kostat åtminstone 800 kr att köpa färdiga sjalar köpte jag istället stuvar av schiffongtyg och klippte till sjalar. Problemet är att de fransar upp sig jättelätt, så jag måste sy en sick-sacksöm i kanterna. Detta måste ske imorgon för att jag ska lämna sjalarna i kyrkan på fredag. Men jag tycker om att sy, så det ska nog gå bra. I helgen sydde jag faktiskt om en klänning till en kjol (med fickor!).

Nu håller jag på att somna sittandes, så jag tror att jag ska somna i sängen istället.
Bless// Johanna


Ps. Så fort jag får tid ska jag lägga upp lite bilder från sportlovslägret :) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0