We'll fly like birds, out of this world.

Jag känner att det har lagts upp mycket musik på sistone. Det är trevligt :) Musik och kärlek är det som får jorden att snurra. Så det så.

Igår var Den Stora Konserten! Fyra klasser från skolan, fyra solister och tjugo orkestermedlemmar ur Kungliga Filharmoniska Orkestern framförde del I och II ur Händels Messias i Kungsholms kyrka! Det var pampigt, svårt, tajt och grymt fint! Visst var det någon som då och då stack iväg lite fel, och altarna låg på ett ställe närmare ett taktslag efter orkestern, men det blev grymt bra ändå under de två timmar konserten pågick! Så det var väldigt kul och värt allt arbete!

Eftersom det är en vecka kvar i skolan gör vi inte så fruktansvärt mycket vettigt på lektionerna. Idag var det betygssnack, film, ett testprov i kemi (som inte räknas in i betyget) och solande på skolgården. Samhällslektionen ställdes nämligen in så att vi hade två timmar och tjugo minuter att äta lunch på. Skolgården var varm och skön och jag har fått färg! Glömde nämligen att man måste sola både ovansida och undersida av armarna för att få en jämn bränna... Men då syns det ju att jag har blivit lite brunare :)

Imorgon ska jag ha mitt sista prov, och titta på min lillasysters musikal på kvällen! Hennes klass sätter upp Lejonkungen, och det ska bli så kul att gå och titta! Min lillasyster spelar vuxna Nala :)
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Det ska jag komma ihåg... ;)



Jag har också glömt det där med båda sidor av armen ser jag nu...aj då ^^

2010-06-03 @ 16:20:25
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0