This is our fate.

Livet i USA rullar vidare :) Jag har just varit duktig i gymmet. Sprang 3 km och tränade rygg, bröst och axlar. Jag trodde att jag skulle cykla dit, men det visade sig att både Åsa och Alex var på väg och träna, så då kunde jag åka bil. Är det inte ironiskt att åka bil till gymmet?

Större delen av dagen idag tillbringades i Bunker Beach. Bunker Beach är en poolanläggning ungefär 5 km härifrån med vågpool, vattenrutschkanor och en lazy-pool där man glider runt i stora badringar med en svag ström. Bara av den här korta beskrivningen kan man ana att Alex och Emma tyckte om det. Vi var där i fyra timmar! Vädret var varmt och soligt, även om det fanns ett par moln på himlen. Jag tror att vi var 20 minuter i skuggan och resten i solen. Det syns på oss. Jag var noga med att smörja in oss ett antal gånger med spf 30, ändå lyckades jag bränna mig på skuldrorna och utsidan av armarna. Alex brände axlarna och lite i ansiktet, men Emma klarade sig ganska bra. Jag var förstås mest noga med solkrämen på henne. Alex smorde in sig lite halvhjärtat, så han brände sig förstås mest. Men vi hade väldigt kul. Vågpoolen var nästan som en strand! Den började på samma höjd som gångvägarna, som en strand, och blev sedan djupare och djupare. I perioder kom det vågor från den djupaste delen, och dessa slog in precis som i havet och blev mindre och mindre tills de till slut svepte upp på betongen vid gångvägarna. Det var faktiskt rätt mysigt.

Eftersom vi cyklade dit och hem blev det lite motion där också. En mil på cykel, närmare bestämt. Konstigt nog kändes hemvägen kortare än ditvägen. Jag hade ju Emma i en kärra bakom min cykel, eftersom hon inte kan cykla, så det blev lite extra tungt för mig. Jag kommer få grymt vältränade ben efter den här sommaren!

Imorgon ska det bli dåligt väder, så vi ska till Minneapolis Science Museum! Tyvärr innebär det att vi ska gå upp runt sju för att få skjuts med Åsa när hon åker till jobbet. Speciellt Alex är entusiastisk inför muséet. Han älskar vetenskap över nästan allt annat :)

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Pernilla Kuniholm

Sitt i skuggan!!!

2010-06-23 @ 08:40:31
Postat av: Johanna

Oki :) Om det finns nån...

2010-06-24 @ 04:02:16
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0