Slipping and sliding.

Nu är första arbetsdagen avklarad! Det känns riktigt bra. Fem veckor ska nog inte bli något problem.

Efter mitt inlägg i morse åt jag och Emma frukost. Alex vaknade lite senare, så han åt frukost själv medan jag och Emma tittade på barnprogram på tv. Det var mulet men inte regnigt ute, så vi gick ut och plockade ett par jordgubbar i jordgubbslandet. När vi kom in spelade vi spel, och under tiden började det regna. Så vi spelade både Operation och Risk på förmiddagen. Alex krossade mig totalt i Risk. Han hade tagit över hela världen, och jag hade tre trupper i Sydafrika!

Eftersom det fortsatte regna tittade vi på den fantastiskt söta filmen Otis & Milo. Helt underbar film om en katt och en hund på en bondgård, inspelad med riktiga djur och sagoberättare. Sedan blev det lunch och lite Wii Fit innan vi upptäckte att det hade slutat regna! Av någon anledning var barnen sugna på någon sorts bad, så vi plockade fram en Slip'n'slide! Jag tyckte att det var för kallt för att bada, men de älskade att slänga sig på mage och glida längs den vattensprutande gummimattan ner i en liten bassäng. Det blev bara liite blött i gräsmattan... Efteråt gick vi in och gjorde små chokladfigurer av smält choklad i formar innan vi mer eller mindre ramlade ner med dator/cd-spelare/bok i vardagsrummet.

Nu på kvällen följde jag med när Dave skjutsade Alex till simträningen, och sedan åkte vi bort till gymmet och skulle fixa mitt medlemskap. Tyvärr visade det sig att man enligt policyn var tvungen att vara 18 för att få möjlighet att lämna barnen i lekrummet, och att den chef som skulle kunna bevilja ett undantag hade gått hem för dagen. Så Dave ska ringa honom imorn och se om jag kan få det där medlemskapet trots att jag är 17. Annars går vi till en annan anläggning och säger att jag är 18 och att jag glömde leg hemma.

Jag måste faktiskt säga att jag inte är lika trött idag som igår. Yay!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0