No international textmessages.

Idag har varit en extremt skön dag! Jag har inte gjort någonting som jag verkligen inte ville göra. Eller för att göra det tydligare: allt jag har gjort idag har jag verkligen velat göra.

Det började när jag vaknade. Då tog jag fram datorn och tittade på kronprinsessans bröllop, härifrån andra sidan Atlanten. Jag såg bara slutet av vigseln, men det jag såg var väldigt fint och värdigt henne. Jag grattar och önskar all lycka till Victoria och Daniel!

Efter frukost ringde jag hem. Det blev förstås lite lite hemlängtan när jag pratade med mamma, pappa och min lillasyster, men inte så farligt än så länge.

Sedan bar det av till dagens stora aktivitet: Mall of America! M of A är USA:s största galleria, och jag håller med om att det var riktigt stort! Fyra våningar högt (affärer på tre av dem), runt hus, nöjespark i mitten och så mycket affärer att man nästan gick vilse! Jag gick där i fem och en halv timme själv och köpte två linnen, en t-shirt, en jättejättesnygg sommarjacka, nagelfilar, duschtvål och underkläder för ungefär 100 dollar :) Snacka om att stilla shoppingbegär! Jag handlade på Forever 21, Hollister och Victoria's Secret. Den sistnämnda var för att jag bara var tvungen när jag hade chansen!

Jag åkte tåg till och från M of A, och på ditvägen gick allt bra. Det var två olika tågbanor och man var tvungen att byta tåg mitt i stan. Biljetten jag köpte fungerade på båda tågen. När jag sedan skulle hem tänkte jag att det borde fungera precis likadant. Så jag köpte samma biljett, men märkte att den var billigare än biljetten på förmiddagen. När jag hade bytt tåg och satt på det som skulle ta mig sista biten hem visade det sig att den biljetten bara gällde på det första tåget. Så biljetten på ena tåget gällde för båda, men biljetten på andra tåget gällde bara för ett tåg! Skumt! Som tur var var konduktören snäll och sa att jag fick åka gratis den här gången. Han hade förmodligen kunnat ge mig böter...

När jag till slut kom till stationen i Coon Rapids, förorten där jag bor, hämtade min familj upp mig och vi åkte och åt middag på restaurangen Boston's. Sedan åkte vi hem, och Åsa och Dave började titta på sina nya Android-mobiler. När vi åkte i bilen hem började Dave spela Evanescence:s skiva Fallen i bilen! Vi upptäckte att vi båda gillar både Evanescence och Green Day, så nu har jag fått kopiera in Fallen och Green Day:s skiva International Superhits på min dator! Jippie!

Nu är klockan snart midnatt, alltså sju på morgonen i Sverige. Dags att sova! Godnatt (eller godmorgon på er).
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Elin

ÅÅÅÅH FOREVER 21! johaannaaaaaaaaaaaaaaa om du köper den här ringen till mig (i stor storlek, jag har tjocka små korvfingrar hihi) så lovar jag att bjuda dig på mumsig fika hemma i stockholm så du kan berätta ALLT!



http://www.forever21.com/product.asp?catalog_name=FOREVER21&category_name=acc_rings_pins&product_id=1075706756&Page=1



Jag vill se mer bilder på bloggen hördu!



saknar dig massa av att läsa allt som händer dig därborta, det var ju jättelänge sen redan INNAN du åkte!



tusen pussar och kramar!



PS. varning för att samtal hem medför värsta hemlängtansrisken.

2010-06-20 @ 20:40:19
URL: http://www.elinhofmann.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0