Kanelbullelängds-french toast.

Det är precis vad frukosten bestod av i morse! Jag vet att det låter skumt, men det är faktiskt riktigt gott med lönnsirap och bacon till. Gärna gott te också :)

Idag var det Father's Day här borta. Det firades genom att vi åkte till Daves brors hus i en grannstad och åt grillpicnic med Daves brors familj, deras kusins familj och Daves föräldrar. Det var väldigt trevligt, och ganska amerikanskt. Vi åt nämligen i garaget. Enligt Åsa är det ganska vanligt här borta. Har man inte en trädgård där man kan äta är det vanligt att man kör ut bilarna ur garaget, öppnar den stora garageporten och ställer grillen på uppfarten. Dessutom får man skugga. Vi åt grymt starka hamburgare med jalapeños, snackade och åkte ner till sjön och fiskade. Jag fick dagens största fisk! Den var ungefär lika stor som min hand, och om vi hade fått ett par till så stora hade vi kunnat ta hem och laga till dem. Nu blev det bara en så stor, så vi släppte ut den igen. Men det var kul att fiska.

I förmiddags cyklade jag, Åsa, Alex och Emma en mil! Eller ja, Emma kan ju inte cykla så hon satt i en cykelkärra bakom min cykel. Åsa skulle visa mig hur man cyklar till det stora utomhusbadet, och Alex fick följa med för att han skulle kunna hjälpa till att komma ihåg, och för att han behöver lite motion. Han ska tävla i en barn-triathlon i slutet av sommaren så det är bara bra att han cyklar lite. Eftersom det var 25 grader varmt var det en ganska jobbig cykeltur, men vi stannade vid badet och köpte glass innan vi cyklade hem. Så om det blir bra väder imorgon ska vi dit och bada! Då ska det solas :)

Nu ska jag sova. Först lägger jag upp lite bilder från fotograferingskvällen igår kväll. Jag tog 250 bilder på drygt en timme :)
Bless// Johanna

Emma lär sig hoppa hopprep.

Alex fick en egen mobiltelefon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0