A thousand miles seems pretty far, but they've got planes and trains and cars. I'd walk to you if I had no other way.




NU SMÄLLER DET SNART! Om cirka 12 timmar sitter jag på ett flygplan från Arlanda till Newark, New York. Om cirka 22 timmar går planet till Minneapolis. För att citera min klasskompis Ivi: herre min grek!! Det är mindre än ett dygn! Vart tog allt vägen? Jag börjar ju bli nervös nu. Nervös, men förväntansfull. Oj, vad det ska bli kul! Och vad väldigt många utropstecken det blev här.

Idag var det skolavslutning. Vi sjöng, sen sjöng vi, sen sjöng vi en sång till, sen höll svenska och engelska rektorerna de kortaste avslutningstal jag har varit med om (i princip "bra jobbat, ha ett bra sommarlov"), sen sjöng vi, sen sjöng vi igen, sen var det allsång och sedan fika i klassrummet. En av de sångerna vi sjöng var Honky Tonk Women av Rolling Stones, i någon sorts acapella-variant. Snacka om att skämma ut sig för alla ettor i hela skolan! På något sätt verkade de ändå tycka om det. I vilket fall som helst, i klassrummet delade vi ut presenter från klassen till vår musiklärare och våra två mentorer. Dessutom gav min kompis Agnes ut ett häfte med de mer korkade citat vi har sagt under ettan, och som hon har snappat upp och skrivit ner i mobilen! Det var väldigt uppskattat av alla. Jag finns med i flest citat (41 stycken)...

Efter avslutningen åkte vi ett gäng hem till Filip på Värmdö. Vi hade jättemysigt där! Vi spelade pingis på altanen, åt lunch, lekte med Filips hund Zingo, spelade Guitar Hero och lite poker. Det var inte lätt att säga hejdå till Filip, Agnes, Disa, Gordon och Gustav. Men efter en så här underbar eftermiddag känns det i alla fall som att vi har umgåtts ordentligt innan vi skiljs åt ett tag.

Jag visste vem som skulle bli svårast att säga hejdå till. Johnny. Förstås. Antar att jag fällde en tår eller två under den timme vi fick tillsammans idag. Halleluja för telefoner och internet, vet inte riktigt hur jag skulle klara mig annars. Han föreslog att jag skulle försöka att inte tänka så mycket på honom när jag är borta. Önska mig lycka till.

Nu ska datorn packas ner i resväskan. This is it. Imorgon ska jag upp tio i sex. På morgonen.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till att inte tänka på johnny

2010-06-10 @ 23:00:56
Postat av: Anonym

det är svårt att vara i från den man älskar

2010-06-10 @ 23:03:31
Postat av: Anonym

Vem e Johnny?

2010-06-13 @ 10:34:55
Postat av: Anonym

Vem e Johnny?

2010-06-13 @ 12:43:25
Postat av: Johanna

Johnny är min pojkvän sedan mer än ett halvår :)



Och ja, det är svårt att vara borta så länge. Men det kommer gå bra :)

2010-06-13 @ 23:25:24
URL: http://joyinlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snälla gumman ge dig.. Sluta drömma, Ni e inte tsm de borde du om nån veta. Att ni varit de förut o e bra kompisar nu är en annan sak. Släpp han och gå vidare, det har han iallafall gjort, så gör de du med.

2010-06-15 @ 17:42:30
Postat av: Anonym

snälla gumman, sluta lossas som att du är tsm med han, det är bara fånigt. Acceptera att han bara vill ha dig som kompis. Han har annan tjej så låt det vara.

2010-06-15 @ 19:56:45
Postat av: Johanna

Ursäkta? :o



Jag vet inte vad du vill, men om du inte ens vågar skriva ditt namn skulle du nog inte våga säga det där till mig ansikte mot ansikte. Därför bryr jag mig inte om dina kommentarer.



Ha ett bra liv :)

2010-06-16 @ 03:42:34
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0