Tusen gram är ett kilo och tio kilo är hundra gånger så många hekto som gram och roten ur pi ska vi inte tala om.




Idag har varit en ganska matematikglad dag. Jag hade nationellt prov i Matte A-kursen idag, och har den andra delen av provet (som egentligen är del 1) på fredag. Själva provet kändes väldigt bra, men jag kom en kvart sent till skrivningen. Det råkade passande nog vara kaos i pendeltågen i morse så att det gick halvtimmestrafik klockan åtta och tåget som kom efter tjugo minuter var tio minuter sent när jag kom till stan. Så när provet började klockan nio stod jag på Sankt Eriksplan och väntade på bussen. Trots att jag kom sent blev jag färdig med provet tjugo minuter innan tiden var slut. Efter det gick jag och några till och åt lunch och sedan hade vi drygt två timmar tills nästa lektion skulle börja. Vi gick upp till biblioteket och satte oss och gjorde läxor, men jag var den enda som orkade sitta två timmar. De andra droppade ner till cafét en efter en :) Det gjorde mig inte så mycket. Jag fick mer jobb gjort på det sättet. Så nu är jag klar med en engelskauppsats till nästa vecka, och en ordlista i franska till torsdag (som jag i och för sig måste plugga in). Det var väldigt skönt att få sitta och jobba. Hej jag är nörd. :)

De enda lektionerna vi hade idag var klassråd och engelska. Eftersom jag var färdig med engelskauppsatsen fick jag sitta och läsa i min bok :) Jag fick hela bokserien bakom tv-serien "True Blood" på engelska i julklapp och just nu är jag på bok nummer fyra av sju. Så jag försvann in i den hela lektionen.

Nu ikväll har jag hjälpt min mamma att plugga matte med min lillasyster. Vi höll på att omvandla längd och vikt och volym och allt möjligt skojigt. Efter ett tag så gick det.

För övrigt ska det snöa i natt. Jippie!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Annika

Nationella kommer att gå som en dans för dig, jag menar, till och med jag fick MVG... :)

2010-01-28 @ 17:40:26
URL: http://barnavstjarnorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0