Sunlight

Hej kompisar, hur mås det i kylan? Tänk att det kan bli så här kallt i Stockholm! Jag måste säga att jag ändå trivs ganska bra i det. Hellre riktigt kallt än slask och plusgrader! Och vi har det faktiskt inte så farligt. Det kallaste jag har varit med om var på ett sportlovsläger i Idre där vi vaknade till -27°C! Som mamma säger: det finns alltid någon som har det värre.

En bra sak med kylan är att allt varmt blir så mycket varmare. Jag och mamma var och handlade mat idag och när jag kom hem (mamma skulle ha konsert inne i stan) tog jag ett varmt bad. Helt underbart! Jag låg där i åtminstone 40 minuter :) Jag fick en burk skumbad i julklapp, så jag hällde i halva den i badet. Det blev cirka 10 cm skum som jag låg och plaskade i :) Det håller kylan borta, kan jag lova.

Just nu sitter jag och lyssnar på Plain White T's. De är grymt bra! Den här låten känns så enkel men säger ändå så mycket.




Igår var jag, mamma och min lillasyster och såg "Alvin och Gänget 2" på bio! Den var jättesöt! Självklart var den väldigt mycket Hollywood-komedi-för-folk-med-barnasinne, men jag tyckte ändå om den. Jag tror att jag och syrran var de äldsta "barnen" i salongen. Annars var det bara ungar mellan 6 och 10 :) Men om man tyckte om den första filmen blir man inte besviken.

Om en timme ska jag laga middag, men tills dess sitter jag nog här och lyssnar på musik.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0