Starstruck

Ända fram till för två timmar sedan trodde jag inte att jag tyckte om Lady Gaga särskilt mycket. Jag gillade "Just Dance", men inte så många fler av hennes radiohits. Men nu lyssnade jag igenom hennes album "The Fame" eftersom jag och min kompis Disa håller på att leta efter en låt att dansa till när vi har soaré med klassen. Jag har fastnat för "Starstruck". Den funkar att dansa till och passar min dansstil rätt bra. Jag och Disa ska dansa tillsammans på lördag och se om vi kan börja göra en dans.

Idag var första dagen i skolan efter jullovet. Egentligen börjar inte min vårtermin förrän nästa vecka, så jag har kvar mitt gamla schema den här veckan. Det betydde att jag började efter tre veckors ledighet med 80 minuter matte! Visserligen tycker jag om matte, men man kunde ha börjat lugnare med svenska eller något liknande. Jag har redan fått ett antal läxor och planerat in två prov. När jag kom hem satt jag i 40 minuter och gjorde färdigt kemiläxan till onsdag: att namnge olika kolvätesstrukturer. Det var bara tre sidor, men när svaren blir "1,1-dibrom-3,3-diklor-1-propen" tar det sin lilla tid. Skumt nog tyckte jag att det var ganska kul när jag hade fattat principen. Jag är sån.

Imorgon ska jag på dansledarmöte i kyrkan inför den nya dansterminen. Det snackas om att vi ska åka på dansledardag på Kaggeholms högskola! Det vore sjukt kul.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0