Snurrisnurrisnurr

Man måste erkänna att min käre pojkvän vet hur han ska få mig att bli lite orolig, även om jag börjar bli van. Han åkte i söndags på träningsläger med sin skola och kommer hem på söndag. De har dålig mottagning där, så han har inte svarat på mina sms framtills idag. Efter lunch fick jag ett mms från honom med texten "så här går det om man är klantig och kliver i brinnande gasol" och en bild på hans ben från knäet och neråt. På vristen och halva vaden syns ett stort läskigt brännsår!! Romantiskt värre. Jag har inte hört något mer efter det heller, men jag börjar som sagt vänja mig vid att han skadar sig överallt hela tiden. Han erkände att han kan skada sig av att sitta på en stol! Tur att jag också känner honom så väl att jag vet att han inte kommer bli invalid av den här skadan. Han tränar förmodligen redan lika hårt som vanligt... Märks det att jag saknar honom? :)

Själv mår jag rätt bra. Jag fick idag bekräftelse på att jag har ansträngningsastma. Jag hatar det redan. Vi har gympa i skolan på torsdagar och redan förra veckan när vi hade basket märkte jag av den här astman. Så när vi fortsatte med basket idag gick det jättebra i 45 minuter. När jag sedan satte mig på en bänk och var avbytare kände jag att det pep i halsen och att jag fick svårt att andas. Min lärare hade en astma-inhalator i ett medicinskåp som jag fick använda under resten av lektionen. Jag har astma varje vår på grund av pollenallergi, så jag kände igen det och blev inte riktigt så panikslagen som jag skulle kunna ha blivit. Trots det blev jag rädd och ledsen. Bäst för astman att den inte hindrar mig från gympan och dansen, för då blir jag galen! Imorgon ska jag gå och boka en tid hos skolläkaren för att få ett recept på en egen inhalator. Morr.

Skolan rullar på. Vi har ny samhällskunskapslärare som är göteborgare! Tyvärr (för honom) ska han på begravning imorgon, så istället för samhälle 8.20 har vi sovmorgon till 9.50! Jag kan inte säga att jag klagar :)

Just nu lyssnar jag på lite partymusik och taggar inför imorgon! En kompis fyller år, så jag och ett litet gäng ska hem till henne och fira. Det ska bli jättekul!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0