Lalalaa

Usch, jag borde verkligen packa upp resväskan från Unite. Varför är det alltid så när man kommer hem att man bara lägger alla grejer på golvet och låter dem ligga där i ett par dagar? Suck. Men vi åker till mamma ikväll och då ska väskan med, så jag måste väl packa upp den då.

Idag har jag tagit det lugnt. För att vara exakt har jag suttit och sytt. När jag vaknade i morse låg jag av någon anledning och funderade över klänningar och började skissa lite. Det är ju hyfsat svårt att göra en snygg klänning utan någon form av mönster, så jag gjorde en prototyp för en Barbiedocka. Jag tog lite blandade tyger, så det är inte de tyger jag har tänkt mig, men det blev en ganska fin prototyp. Jag vill helst ha den i mörkt lila. Tyvärr är omlott svårt att göra när man syr med nål och tråd så jag sydde bara ihop överdelen utan omlottering (heter det så?).


Framsida


Baksida


Originalidén :)

Förhoppningsvis kommer jag någon gång ha tid, ork och tyg att sy den till mig själv.

Nu sitter jag och hoppas att Johnny kommer hit snart.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0