Knas.

Om någon hade en föreställning om att man skulle ta det lite lugnt i skolan första veckan efter jullovet kan de gärna få svälja den nu. Eller slänga i papperskorgen eller så. Jag har redan fått planera in massa läxor och stora arbeten som ska vara färdiga om två, tre, fem veckor! Igår stannade jag kvar i skolan till klockan fem för att göra färdigt ett grupparbete i samhällskunskap som redovisades idag, och hjälpte sedan min kompis Disa att ta igen den kemin som hon missade när hon var sjuk i slutet av förra terminen. Fast jag tycker att det på ett sätt kan vara ganska mysigt att vara kvar i skolan. Det är så tyst! Efter en hel dag när det aldrig blir tyst är det jätteskönt! Samma sak att gå in i biblioteket innan första lektionen, så underbart skönt för öronen :)

Idag har jag haft den där redovisningen i samhälle, kemi, kör och svenska. I svenskan ska vi börja skriva en utredande text, vilket kommer bli ett stort arbete! Vi kommer få 10 lektioner, texten ska vara 3-4 sidor lång dataskriven och vi fick välja vilket ämne som helst inom kategorierna Svenska och litteratur, naturkunskap eller kör. Alla valde så sjukt häftiga ämnen! Jag ska skriva om retorik (konsten att hålla tal), och de andra valde ämnen som det binära talsystemet, stress, strängteorin och antimateria. Vi kom fram till att vi måste samla alla texter i ett häfte så att alla får läsa dem. Vi kommer lära oss så sjukt mycket! Jag ser verkligen fram emot att få börja jobba :)

Om en timme ska jag träffa Emma och dansa med henne. Vi ska fräscha upp en gammal dans som heter "Jag undrar", som även går under namnet "sjaldansen" för att den dansas med en sjal i handen.

I morse kom jag 45 minuter för tidigt till skolan. Vi började 8.30 men jag var där 7.45. Det var nämligen så att vi i den kristna skolgruppen delade ut gratis varm choklad i entréhallen när folk kom till skolan. Det var jättekul! Alla uppskattade det sjukt mycket. En tjej sa att vi hade räddat hennes dag :) Jag hade jätteroligt när jag stod där och pumpade varmvatten ur en termos ner i engångsmuggar, och jag rekommenderar att testa det på skolan!

 



Tell me what's wrong with society?
Everywhere I look I see
young girls dying to be on TV,
they won't stop till they've reached their dreams.
Diet pills, surgery, Photoshopped pictures in magazines
telling them how they should be,
it doesn't make sense to me.

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?
Can anybody tell me what's going on,
tell me what's going on?
If you open your eyes,
you'll see that something is wrong.

"Crazy" - Simple Plan

 Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0