I still hold your hand in mine when I'm asleep


Godmorgon! Jag satt just och tittade ut genom mitt fönster och funderade på vad jag skulle skriva, när jag såg en rullgardin dras upp i ett hus mittemot. I ett annat fönster stod en liten flicka i randig tröja och på gården står en stor översnöad snögubbe. Snögubben på vår tomt, Bertil, har blivit dekorerad av snö som fallit. Han har en baskerliknande snöhög på huvudet och en krans runt axlarna som skulle kunna vara en päls!

Igår hade jag en otroligt kul kväll! Min kompis Disa fyllde år, så vi var ett gäng hemma hos henne och firade. Det var så galet roligt! Jag skrattade hela kvällen. Vi var uppklädda hela bunten, och jag hade mina jättesnygga julklappsskor på mig :) Vi åt middag och världens godaste cheescake, satt och pratade och tittade på "Wallace och Gromit och varulvskaninen". Jag kom hem kvart över tolv (vilket tekniskt sett blir att jag kom hem idag)!

Idag ska jag träffa Disa igen. Vi ska börja göra vår dans till klassens soaré i mitten av mars! Förra lördagen valde vi låt (vilket tog två och en halv timme) så nu ska vi börja dansa. Det ska bli jättekul!

På måndag är jag ledig från skolan! Tjoho! Lärarna har typ kompetensdag eller något liknande så vi får vara hemma. Jag har en liten förhoppning om att Johnny också är ledig då, men jag är inte säker. Jag har faktiskt fått ett livstecken till från honom! Han ringde mig igår två gånger. Problemet var bara att jag stod i duschen då och inte fick tag i honom efter det... Jag blir tokig snart! Tur att han kommer hem imorgon.

Nu måste jag göra mig i ordning för att gå och möta Disa vid pendeltåget.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0