Alejandro

Hej! Jag satt och bloggade igår kväll, men blev avbruten av att Johnny kom förbi och stannade till klockan elva på kvällen. Så jag hann inte skriva färdigt och lägga upp det då, och jag är för trött för att orka sitta och ändra tempus i hela texten. Så jag varnar er nu: Följande text skrevs igår, lördag, runt 18.30.



Idag har Disa varit här! Vi skulle börja göra vår dans till klassens soaré i mitten av mars, så hon kom hit vid halv ett. Klockan fyra hade vi hunnit äta lunch och välja vilken låt vi ska dansa till! Vi hade massor av skivor att lyssna igenom och sedan skulle vi lyssna igen på våra favoriter och poängsätta dem innan vi till slut hade en "vinnare". Det blev "Alejandro" med Lady Gaga. Den är ganska snabb, lite spanskinfluerad och vi blev glada av den trots att den inte har en glad text. Så nästa gång vi hinner ska vi börja göra själva dansen :)

Igår hade jag en så sjukt rolig kväll! Vi startade terminen med ungdomarna i kyrkan genom att åka pulka i två timmar mellan nio och elva på kvällen! Det var helt knasigt! Vi åkte i en skidanläggning, fast vid sidan av pisten där man fick åka pulka. Det var en blå backe bredvid oss, men det blev ganska brant ändå. Det kändes brantare när man var på väg upp än ner. Å andra sidan kändes det ganska läskigt första gången man satt högst upp och skulle sätta sig i pulkan och åka ner. Vi hade med oss pulkor, snowracers, tefat, svarta sopsäckar, en vaxduk och en sorts plastmatta med hård undersida och handtag. Den där mattan var jätterolig att åka två på! Problemet var bara att man halkade av den framåt och att det fanns små gupp precis där backen planade ut (alltså där man hade mest fart). Det blev en hel del fina vurpor i de guppen när folk bokstavligen flög ur vad man för tillfället åkte på :) Vi hade dessutom tänt en brasa en bit bort och gjorde varm choklad och mackor när folk blev för snöiga för att åka mer just då. Vid halv elva gick vi tillbaka och åkte ett par sista åk innan alla åkte hem.



Tillbaka till söndagen igen. Idag har jag suttit vid datorn, spelat lite gitarr, tittat på skidåkning på tv, flyttat till mamma och provat kläder. Min kompis har födelsedagsparty på fredag och jag funderar på vad jag ska ha på mig. Mitt val just nu är en svart klänning (som egentligen är en lång kjol), men den är baraxlad och kanske lite för uppklädd. Jag testade med smink och smycken också för att jag inte hade något annat att göra. Kanske skulle ha tagit en bild... Nåja, jag tyckte att det var snyggt.

Imorgon börjar det nya schemat i skolan, vilket innebär att jag har tre timmar längre skolvecka än förra terminen. Lite surt, men vi ska börja med naturkunskap och därför måste de lektionerna klämmas in bland alla andra.

Nu ska jag sova.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0