Let him know that you know best, 'cause after all you do know best.


Jag vet inte riktigt varför, men ett litet anfall av girlpower slog just ner på mig. Därav både rubriken och mitt nya ordspråk:

Killar och sms tillsammans är som en sköldpadda och en backspegel: det händer ingenting hur mycket man än vill.

Som sagt vet jag inte var det kom från, det kan ha varit att Johnny som svar på min fråga "hur mår du?" svarade "sjuk..?". De flesta tjejer vet vad jag menar när jag förundras över att killar har svårt att svara på frågor (speciellt frågor på sms) med mer än tre ord. Det är en väldans tur att jag tycker så mycket om alla killar jag känner att det inte påverkar något :)

Den senaste tiden har varit rätt trevlig. Jag träffade Johnny i söndags, men bara en kort stund eftersom han inte mådde så bra. Han lät som att han var döende när jag pratade i telefon med honom, men han var egentligen bara rejält förkyld och hostig. Det gjorde att jag fick en puss när vi träffades och en när vi sa hejdå, och fick pussa honom på kinden resten av tiden. Men jag träffade honom i alla fall, det var det som räknades!

Nu har Den Stora Provperioden kommit igång. Mitt provschema ser ut som följer:

- Samhällsprov  fredag 16 april
- Franskprov (3 timmar!) tisdag 20 april
- Kemiprov fredag 23 april
- Nationellt prov engelska onsdag 28 april
- Matteprov torsdag 29 april
- Musikteoriprov torsdag 29 april
- Nationellt prov engelska tisdag 4 maj
- Svenskprov fredag 7 maj
- Naturkunskapsprov onsdag 12 maj
- Nationellt prov matte tisdag 18 maj

Sen är proven slut!!! Observera att det är den 20:e april idag. Jag har alltså 8 prov på mindre än en månad. Men sedan är det slut! Efter det sista provet är det tre skolveckor och sedan är det sommarlov. Det är inte så fruktansvärt långt kvar nu. Snart åker jag till USA!!! Om flygen går, vill säga...

Idag hade vi alltså det stora franskprov som kan likställas med nationella prov. Det tog tre timmar! Först hörförståelse, sedan läsförståelse och sist uppsatsskrivning. Dessutom kommer vi ha muntliga prov på lektioner. Den lilla nörden i mig måste dock erkänna att jag någonstans tyckte att det var lite roligt... Det får man egentligen inte säga högt ;)

Nu ska jag försöka plugga kemi. Den riktiga plugg-andan har inte riktigt fallit på än, men det kommer väl när jag har skrivit färdigt.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sv; Tack!:D Du är också bra :)

Har bara lite problem med designen till min blogg xD

2010-04-20 @ 22:28:59
URL: http://pellmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0