What's the use of crying?

Dagens visdomsord: "Få inte nachochips med ostsmak i näsan" - pappa :)

Okej, det finns en liten historia bakom detta. Jag, pappa och min lillasyster åt just chili con carne med nachochips till middag. Chips ska ätas med händerna och då får man sånt där ostpulver på fingrarna. Så skulle pappa torka bort något från överläppen, och lyckades få ostpulver i näsan. Det brände! Han fick skynda till badrummet och skölja näsan, och jag skrattade lite när han kom tillbaka och berättade vad som hade hänt. Hihi. Jag måste säga att det är ett ganska bra ordspråk.

Idag har jag inte haft några lektioner. Istället var jag, Agnes, Nora, Disa, Jossan och Gordon i tingsrätten och tittade på en rättegång. Det var väldigt intressant. Vi gick på ett mål där en man var åtalad för sexuellt ofredande av en 13-årig tjej på Skanstulls tunnelbanestation. Man fick se övervakningsbilder där mannen gick förbi tjejen och sträckte ut handen och rörde vid hennes mage. När hon gick bort och ställde sig på ett annat ställe kom han förbi igen och drog handen över hennes lår! Han blev dömd till dagsböter och 6000 kr i skadestånd. Det var jätteintressant att se hur rättegången gick till, även om själva målet inte var så kul. Tänk så många perversa människor det finns. Den här killen hade fru och två barn! Urk...

Efter rättegången åkte vi till skolan och hade extrarepetition inför konserten nästa lördag. Det gick rätt bra, även om vi var hungriga mot slutet. Det ska bli sjukt kul med konsert!

Nu ska jag plugga lite franska. Prov på tisdag. Imorgon är det helg!
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0