Krama mig och få mig att tro att allt kommer ordna sig


Idag har inte varit en så bra dag. Jag var knasigt trött när jag kom till skolan, och det blev bara värre under dagen. När vi satt vid lunchen ville jag inte äta, inte ha matteprov, inte göra något alls förutom att lägga mig i sängen och vila. Jag gick förstås till matteprovet ändå, och det gick jättebra, men efter det åkte jag faktiskt hem och la mig i sängen. Jag åt lite lunch också eftersom vi fick pasta med korvcurrysås! Hittills har vi haft jättebra mat, men currysås med korv och pasta? Currykyckling med ris är jättegott, men jag vet inte riktigt hur de tänkte idag. Jag hade dessutom ingen aptit alls, så det var tur att det fanns färdig pizza i frysen.

Igår var jag på körövning med min gamla klass. Det var jättekul! Vi övade inför framträdandet på NK på söndag, som jag inte kommer kunna vara med på. Det står om oss i DN på Stan, fast det står att vi fortfarande går på Adolf Fredrik. Det kan man nog stå ut med. Vår kör heter nu officiellt Sthlm Voices! Precis lagom ungdomligt/professionellt namn. Det andra förslaget var Old School, som anspelar på att vi har gått i skolan tillsammans. Det lät väldigt häftigt, men jag känner att det anspelar på att vi antingen är lastgamla eller sjunger musik från 50-/60-talet.

Nu ligger jag i sängen. Sedan klockan tre har jag legat här och gjort läxor. Jag lovar att jag hade fler böcker i väskan än i skåpet när jag åkte hem! Jag ska läsa på internet om Moderaterna, det var därför jag egentligen tog upp datorn. Resten av veckan kommer bli fullsmockad, men nästa vecka lugnar det ner sig lite.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0