Kakor.

Jag såg just en bild på Kakmonstet från Mupparna, och blev jättesugen på kakor! Undrar om jag ska baka imorgon...

Igår och idag har varit så sjukt softa skoldagar! Jag slutade 11.00 igår och 11.20 idag! Igår hade tvåorna och treorna utvecklingssamtal efter lunch, så våra lektioner var inställda. Jag, Disa, Gabriella, Julia och Cecilia satte oss i biblioteket och gjorde läxor innan vi gick till skolans första elevkårsmöte. Systemet har gjorts om så att istället för att ha ett elevråd med representanter från alla klassen är alla elever på hela skolan medlemmar i elevkåren som har en styrelse och sånt. Därför var hela skolan inbjuden till möte i aulan. Vi var väl runt 60 personer där. Det var i vilket fall faktiskt kul även om det tog ganska lång tid. Vi beslutade bland annat om att vi ska försöka få lärarna att skriva upp prov och läxor på tavlan istället för att lägga in i rummen på Fronter där man inte hittar dem. Jag, Disa och Gabriella var kvar till kvart över tre då vi hade lagt fram vår klass' motion om hårtorkar i omklädningsrummen. Förslaget röstades ner.

Idag skulle jag ha slutat halv ett, men när vår musiklärare skulle vara borta från musiklektionen flyttade vi fram kemilaben och slutade 11.20. Efter skollunch kom jag hem vid ett, gick ut och krattade löv i trädgården och satt vid datorn. Jag kände att jag var värd en stunds datatid efter en timmas lövräfsande och -bärande. Efter middagen promenerade jag med min kompis Viktor till kyrkan, där jag träffade Sara, Emma och Ella och dansade med dem. Vi håller på att göra en så sjukt snygg dans till ungdomarnas julfest! Det var lite möte vid halv nio och sedan satt vi cafét och tog det lugnt hela kvällen. Johnny slutade sin praktik klockan nio (!) så han kom vid halv tio och jag spenderade tiden fram till att jag skulle hem i hans knä. Mysigt, måste jag säga. Lite svårt att umgås med andra människor, men de hade ju varandra.

Nu ligger jag i min säng och lyssnar på Coldplay. Om jag blundar nu kommer jag somna. Lika bra att stänga av datorn, med andra ord. Sov gott!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0