Som att du någonsin kommer att bry dig

Sedan jag bloggade senast har det hänt en del. I fredags hade vi äntligen det stora ungdomsmötet EKO i kyrkan igen. Temat var EKO-Second Hand och jag var med i en modevisning med second-hand-kläder. Det var så sjukt kul!!! Jag kom till kyrkan kl. 16 tillsammans med de andra tjejmodellerna. Killarna kom vid 17. Mellan 16 och 19.15 fixades det smink och håruppsättningar för alla elva modeller. Det tog ett tag! Vid 19 skulle vi egentligen öva på scenen och catwalken, men vi var inte färdiga och ljud/ljuskillarna var inte färdiga och allt var lite smått kaos. Vi fick flytta hela mötet en halvtimma för att vi skulle kunna öva ordentligt, och jag fick min ögonsminkning och håruppsättning två minuter innan publiken släpptes in i kyrksalen! Men allting gick jättebra! Det var helt sjukt kul att gå modell! Vi hade dunkadunkamusik att gå till, och jag hade jätteroligt när jag gick där, posade och svängde på höfterna :) Jag dansade även med dansgruppen. Det var jättekul!

I lördags var det Eurovision Song Contest!!! Jag och några kompisar åkte hem till min kompis Pellan på födelsedagsfest/myskväll och tittade. Vi trängde ihop oss nio tjejer i en stor soffa och kommenterade bidragen. Jag måste nog erkänna att jag hejade på Norge :) Han var ju så söt och hade en så bra låt!! Fast jag hejade på Island också. Och Sverige förstås, även om det inte gick sådär jättebra. Personligen tror jag att Alcazar hade haft bäst chans i startfältet, men jag är inte helt säker. I skolan idag har vi inte diskuterat så mycket annat än ESC, och vi har definitivt inte sjungit några andra låtar än de som var med! Min kompis Ossian kan stora delar av texten till Turkiets "Düm Tek Tek", så vi sjöng och knasade oss till den :)

Igår var jag ledare i söndagsskolan i kyrkan. Jag och barnen mellan 0 och 6 år spelade memory med bibelfigurer, och pysslade lite. Det är verkligen kul att jobba med barn, även om de inte riktigt vet hur man ska bete sig. En av killarna skulle kittla mig i magen, och råkade riva mig på handleden. Så nu har jag ett rivmärke där. Efter kyrkan bakade jag 110 minimuffins som vi i kristna skolgruppen delade ut idag. Det var en stor succé! Mina muffins blev faktiskt väldigt goda :)

Idag delade vi som sagt ut muffins. Vi blev nog av med alla 500 muffins, och folk blev verkligen jätteglada över att få en gratis muffin på måndagsmorgonen. En av våra klasskompisar kom förbi och tog en muffin. Han log med hela ansiktet! Jag har inte sett honom riktigt glad på ganska länge, men han sken verkligen som en sol!! Pellan blev så glad så att hon sa att det gjorde hela hennes dag :) Tänk vad en muffin och lite kärlek kan göra!

Nu har jag två stora projekt att jobba med. I teknik måste jag skriva en presentation och rita om en del av min ritning, och i slöjd måste jag bli färdig med ett broderi. Så min kväll kommer användas till skolarbete. Kul (inte)!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0