Fy på mig!

Egentligen borde jag inte blogga nu, utan sova, men jag börjar få samma abstinens som Elin hade igår (se föregående inlägg). Inte bra, men så är det. Nu är jag i alla fall här, och då är det väl lika bra att skriva färdigt inlägget :)

Idag har jag haft nationellt muntligt prov i matte. Det är något som jag tycker är hyfsat onödigt. Visst, det är bra att kunna uttrycka sig matematiskt och diskutera kring olika matteproblem, men att ha prov i det är lite som att baka tårta till sin katt: det är säkert bra och trevligt på sitt sätt, men mycket jobb för egentligen ingenting. I vilket fall som helst gjorde jag provet tillsammans med mina kompisar Annika och Pellan. Det gick bra! Vi löste lite uppgifter om volym, blanc annat skulle vi föreställa oss att vi hade en behållare med en viss mängd vatten, och fundera på hur mycket vattnet skulle höjas om man sänkte ner olika föremål i det. Vi pladdrade på och använde oss av matematiska termer, så det ska nog gå bra.

Jag har även gapskrattat idag :) Det gör jag ganska ofta, och idag skedde det på pendeltåget hem från skolan. Jag, Marre och Pellan satt och pratade lite om namn av olika slag, och speciellt underliga namn. Pellan berättade att hon hade träffat en kille som hette Vaccin i efternamn. Det var ju lite underligt, så en av hennes kompisar hade då frågat vad killens föräldrar hette. Det visade sig att pappan hette Inge Vaccin!!!!!!!! Inge Vaccin, som i "det finns inge' vaccin"!!! Hahahahah! Fy vad jag skrattade! Tårarna verkligen rann över kinderna (okej, det är också ganska vanligt, men ändå). Helt underbart! Sedan skrattade vi förstås åt vår kompis Elins pappas gymnasiekompis som hette Snorre Melkers!! Stackaars barn! Som Elin sa en gång: tänk på uppropen i skolan då man alltid säger efternamnet först! "Är Melkers, Snorre här?"!!!!! Hahahhaha. Flummstunden är nu officiellt slut.

Nu på kvällen har jag varit i kyrkan. På fredag är det ett stort ungdomsmöte i kyrkan, och vi har Second Hand-tema. Jag och några till ska gå modeller och visa upp second-handkläder! Så idag övade vi på att gå på catwalken. Det var jättekul! Vi hade på hög technomusik och fick lite tips av min kusins kompis som jobbar som modell! Det ska bli superkul på fredag!

Nu måste jag sova.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0