Chocolate dreams!

Denna helg ska jag tjocka mig på choklad! Min mamma åkte färja till Finland förra helgen och köpte förstås med sig en massa choklad hem från båten. Så nu finns det massor av choklad i kylen, plus att hon köpte te med chokladsmak till mig!! Det var faktiskt ganska gott, men jag tror att man ska ha mjölk och socker i för att det ska bli riktigt gott. Utan det var det lite beskt.

Ikväll har jag varit på födelsedagsfest hos min kompis Malin och hennes kompis Karin. Jag har träffat Karin typ två gånger, men hon fyller år i juni och Malin 20:e maj så de hade fest tillsammans. Vi var 16 personer om man räknar med Malin och Karin, och festen hölls i Karins trädgård. De hade smällt upp ett par stora partytält på gräsmattan och det var tur! Det regnade nämligen en del av tiden. Vi åt pastasallad, fikade, lekte femkamp och pladdrade allmänt i fyra timmar. Jag kände ingen förutom Malin, men hade träffat några av hennes kompisar tidigare. Jag hittade ett par tjejer som var jättetrevliga som jag umgicks med stora delar av kvällen. De hade typ samma humor som jag, så vi satt och skrattade åt kul parodier på Youtube. Vi upptäckte även att vi hade en gemensam bekant vid namn Felix, som jag fyller år på samma dag som och var sjukt bra kompis med när jag gick på dagis. Vi var även "ihop" vid den tiden, men man är kanske inte så seriös när man är fyra-fem år :) I vilket fall som helst visade det sig att några av dessa tjejer går i samma klass som Felix och vi kom fram till att vi har exakt likadan uppfattning om honom. Jag gick även konfirmation med honom förra året, men har inte träffat honom sedan dess. Det är kul att se att världen inte är så stor :)

Idag har jag även varit i stan med min lillasyster. Vi åkte in till Drottninggatan för att titta på en väska till henne och presenter till Malin och Karin. Min lillsyrra hittade en liten liten söt väska på H&M, och jag köpte presenter på Indiska och Mique. Jag upptäckte även att det var hål på knät i mina leggings, så jag gick och köpte nya. Min lillasyrra ska ha slitna kläder på sin dansföreställning i helgen, så hon ska få klippa sönder mina gamla leggings :) Det regnade hela tiden när vi var i stan, men det var mycket folk ändå. Inte alls som när jag och två kompisar gick där igår kväll vid nio på väg hem från Citykyrkan. Då var det nästan tomt. Idag hade man inte direkt kunnat åka longboard där...

Jag har även kommit på att jag kanske borde döpa om den här bloggen till "Midnattsbloggen" eller något liknande. Jag kan inte förstå varför jag alltid bloggar runt midnatt nu för tiden. Okej, kanske inte midnatt, men sent på kvällen i alla fall. Nåja, god ny dag på er! Nu är det lördag och jag lyssnar på Westlife, ifall någon ville veta det. Å andra sidan skulle nog ingen som inte vill veta vad jag har för mig läsa här... Förlåt, jag ska sluta svamla nu.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: patricia

hoho, det var roligt att träffa dig! :D

/patricia

2009-05-27 @ 17:40:58
URL: http://prodigal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0