Underligt hur humör kan påverka en..

Nu måste jag erkänna att jag är rätt så nöjd och glad. Slutade skolan 11.30, kom hem 12.40, mätt på amerikanska pannkakor med sirap och hallon, lyssnar på bra musik på radion (Pink - Sober) och myser i soffan med solen skinande in på mina fötter. C'est fantastique! Jag hade nationellt prov i franska idag och har kvar lite "franska i munnen" som min lärare säger. Provet var förvånansvärt enkelt eftersom jag hade trott att det skulle vara svårare. Hade det varit svårare hade jag nog varit lite illa ute eftersom jag inte hade pluggat alls :) Men nu gick det ju bra.

Igår var jag kvar i stan ganska länge. Jag sökte ett sångstipendium i skolan och skulle sjunga för juryn 17.20, och slutade skolan 15.40. Jag träffade mamma och var med henne och köpte mönstret till min balklänning och tittade på tyger. Den kommer bli så sjukt fin!! Jag har bestämt mig för att sy klänningen själv till niornas bal i vår, men mamma kommer nog hjälpa till lite... Vi köpte inget tyg men tittade på en hel del olika material. Jag tror att klänningen kommer bli gul eller röd, även om min kompis föreslog att jag skulle passa i neonorange. Vi får väl se... Efter att mamma hade åkt hem satt jag en halvtimma på cafét Sthlm: Kaffe Med Mjölk i deras källarvåning med en kopp te. Det var precis vad jag behövde. De spelade ganska tyst lugn musik och jag bara satt där i en galet skön fåtölj med teet och slappnade av. Det stället är absolut mitt bästa tips ifall man behöver ta en paus från allt och alla. När jag hade slappnat av tillräckligt gick jag tillbaka till skolan och sjöng "Himlen i min famn" av Carola för två av skolans musiklärare. De var jättetrevliga och glada och vi skämtade en hel del. Jag kände verkligen att det gick bra och att jag kunde sjunga på topp :) 8-10 personer kommer gå vidare från den här "omgången" till en stor konsert på Nybrokajen 11, där någon eller några kommer att få ett stipendium på c:a 2000 kr. Jag hoppas verkligen att jag går vidare, det vore så coolt att sjunga solo på Nybrokajen inför publik! På tisdag sätts en lapp upp med namnen på dem som går vidare. Hoppas...

Just nu har jag lite ont i mitt högra pekfinger. Jag lagade pannkakor till lunch och råkade lägga pekfingret mot kanten av stekpannan. Så nu svider det!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Du får säga till om du går vidare och om du ska sjunga någonstans! :D

Grattis på födelsedagen igen förresten!

2009-03-21 @ 13:44:17
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0