Tokiga ungar

Idag har jag sett till att jag har böcker att läsa fram till typ sommarlovet! I födelsedagspresent fick jag del 3 och 4 i Twilightserien, och idag var jag och köpte fyra pocketböcker till! När jag hjälpte till som blomsterflicka på en konsert i höstas fick jag ett presentkort på böcker som tack. Det var på 150 kr som jag använde idag. Jag gick till Akademibokhandeln vid Plattan där de hade erbjudande på pocketböcker. "Ta 4 betala för 3" stod det, så jag valde ut fyra böcker och köpte en bläckpenna. Fick lägga till lite pengar till presentkortet, men det gjorde inte så mycket. Jag gick även till Åhléns och köpte lite skönhetsjox. Hårsnoddar, hårklämmor, deo och ansiktsmask på tub blev det. Jag hade tänkt köpa en engångsförpackning ansiktsmask, men hittade lermask på tub som var mycket billigare om man tänkte på hur mycket det var i den. Vilken dag som helst ska jag testa den.

Jag har fortsatt jobba på mitt bildprojekt. Stolen som ska bli en fåtölj går framåt med ganska stora steg. Nu har jag fixat stommen och stoppningen. Jag ska göra en liten finess till och göra klädseln, och sedan är den färdig! Vi har två bildlektioner kvar, men på onsdag får vi upp till fem timmar att arbeta på. På förmiddagen har alla nior nationellt prov i engelska, och sedan ska vi få arbeta med våra designprojekt i bilden, tekniken och alla slöjdsalar. Trots att vi använder alla de salarna kommer det bli trångt! 180 elever som alla har olika projekt, det blir spännande :) Vi kommer ha utställning någon gång framåt våren.

Annars har jag haft gympa, musik, matte och franska idag. På torsdag är det nationellt prov i franska avdelning hörförståelse, så vi övade inför det idag. Det kändes ganska bra. Hoppas att det går bra på torsdag!

Imorgon sätts en lapp upp med namnen på vilka som har gått vidare till finalen för stipendiesökningen bland niorna. Det ska bli spännande att se vilka som går vidare! Jag håller tummarna, men förbereder mig för att inte gå vidare. Det finns så många duktiga nior i vår skola!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: lollo

hej du va tråkigt att du inte kom vidare :(

har du läst ut alla böckerna än? visst e dom bra !!!!!! åååå jag vet jag e besatt men det är inte så lätt att låta bli nårman fått TS. Twilight-syndrom. jag läste ut 4:an på 2 dar jag vet jag behöver hjälp jaja lycka till på proven ! löööv uuu / lollopolloplupp

2009-04-07 @ 12:23:59
URL: http://lollo2727.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0