Let me hold you for the last time

Jag borde verkligen inte blogga just nu. Har matteprov imorgon på procent, algebra och ekvationer men kan liksom inte hålla mig borta från bloggen :) Jag bloggade ju faktiskt inte igår, så jag kan nog skriva lite. Oj jag börjar låta som värsta dumma hyper-bloggaren "noooo, jag har inte bloggat på typ...liksom... hur många timmar är det från 2 till 4... två timmar!!". Antar att livet är sånt.

Igår var jag i kyrkan i tre timmar och dansade. Först en och en halv timma med min kompis Sara och sedan ytterligare en och en halv timma med dansgruppen. Jag och Sara flummade så sjukt mycket. Vi låg på golvet i lekrummet och skrattade! Samtidigt sms:ade jag med min kompis Fabian, så vi tog sms-paus lite då och då i dansen :) Men vi blev färdiga med den relativt enkla dansen som vi ska dansa på vårt läger-eko på söndag! Alla från sportlovslägret ska träffas i kyrkan, visa lite bilder och berätta för församlingen vad vi gjorde på lägret. Då ska hela gänget sjunga sången "Blessed be your name" och jag och Sara ska dansa till. Men vi har gjort lite steg som allihopa ska göra i refrängen. Det ska bli jättekul!

Inatt hade jag en jättekonstig dröm. Jag var med hela klassen på någon ö i skärgården. Vi stod på bryggor vid stranden och skulle åka båt hem. Men jag och Marre skulle inte hem, vi skulle åka buss till Paris. Så vi stod på en brygga med okända människor som också skulle med bussen, medan resten av vår klass stod på en annan brygga. Så plötsligt stod de inte på någon brygga utan simmade i kö och väntade på båten. Men Fabian tog sig upp på vår brygga och tog fram en papperslapp där det stod typ "Berlin" på och visade för vakten som släppte på folk på bussen. Så han följde med mig och Marre till Paris. Skumt! Jag skickade ett sms till honom innan jag gick och la mig och skojade om att jag kunde drömma om honom, och så gjorde jag det! Tänk om jag kan styra mina drömmar :) Ursäkta, flummig.

Annars har jag väl inte gjort så mycket idag. Haft nationellt muntligt prov i svenska (igen), arbetat på mitt designprojekt i bild (bygga om en stol till en fåtölj) och haft möte med skolans kristna skolgrupp. Det är jag och min kompis Pellan i den gruppen, så jag vet inte om man kan kalla det möte. Men vi hade trevligt i alla fall.

Nu lyssnar jag på James Morrisons "Precious Love" och ska läsa fysik och matte strax. Mamma är på körövning, så jag ska också se till att lillsyrran inte faller ihop totalt :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0