If I just wanna love you

Jag kan inte förstå hur det kan snöa så sjukt mycket! Från måndagskvällen till nu har det kommit typ 10cm snö! Det kanske inte låter så mycket, men i Stockholm är det ganska mycket. På lunchrasten hade jag snöbollskrig på skolgården med mina kompisar Pellan, Noon, Saskia, Lovisa, Jonatan, Ossian, Leo och Gordon. Det var sjukt kallt om händerna eftersom jag inte hade några vantar, men trots att jag var utan jacka frös jag inte. Det var nog bra att jag och Pellan gick in och tog på oss halsdukar innan vi gick ut för att kriga på riktigt :) Men vi hade jättekul! Det var inget hårdhänt krig, utan vi kastade en del snöbollar och mulade bara lite. Jag tyckte att det var väldigt skönt. Med vissa personer kan snöbollskrig bli så jobbigt när man inte respekterar att vissa inte vill bli mulade, och hoppar på en ändå. Vi hade ett snällt litet krig och sedan gick vi in och värmde våra stelfrusna händer.

Jag hade kemilabb idag. Vi håller på med praktiska prov och ska ta reda på vad olika okända ämnen innehåller. Jag och min kompis Annika tog reda att vi hade natriumkarbonat i ett ämne, och en enkel sockerart i ett annat. Vi har ett helt okänt ämne kvar som skulle kunna ha något med karbonat att göra. Vi hann inte göra färdigt sista labben men vi har som tur är två lektioner till på oss :) Det var väldigt kul att blanda massor av ämnen, bränna lite med brännaren och fundera på massor av saker.

Från igår till idag sov jag och min lillasyster över hos vår farmor och farfar i stan. Pappa var på kurs i Uppsala, så efter skolan åkte jag till Östermalm där farmor och farfar bor. Jag åt lite mellis där och pratade med de kära gamlingarna innan jag åkte till dansen. Det var lika kul som vanligt på breakdancen! Vi var 25 personer där så det blev trångt och varmt. Fönstren immade som vanligt igen. Vi övade en liten stund på att snurra på ryggen, s.k. "Backspin", så jag har lite ont i sidan och en öm kota i ryggen idag. Dessutom snurrade vi på vänster knä och trots knäskydden var jag helt knallrosa om knät när jag kom hem till farmor och farfar igen. Som tur är gör det inte ont. Efter dansen åkte jag till farmor och farfar, åt middag och umgicks med folket där. Jag och min lillasyrra sov i samma rum och vi gick och la oss tidigt. Jag somnade väl vid kvart över tio och vaknade kvart över sju i morse. Det var så härligt! Det kändes inte som en skoldag eftersom jag vaknade för tidigt och kunde ligga och dra mig i en kvart. Min lillasyrra skulle åka tidigare än jag så jag hann krama henne lite innan jag gick upp och åt frukost med farmor. Vi tog det ganska lugnt och när jag gick till bussen trodde jag nästan att det var lördag. Sedan väckte skolan mig ur den drömmen :)

Snart ska jag iväg och dansa i kyrkan. Imorgon händer typ inget speciellt. Då ska jag skriva ett inlägg som jag funderat på ett tag, brodera lite och fortsätta på mitt designprojekt i slöjden.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0