Försenad födelsedag

Idag har jag firat min och pappas födelsedag i förskott och efterskott. Låt mig förklara. Farmor, farfar och mamma var här hos pappa på middag och tårta för att fira min födelsedag i efterskott (21/3) och pappas födelsedag i förskott (29/3) samtidigt. Det var väldigt mysigt! Jag och min lillasyster var ensamma hemma på förmiddagen för att pappa var i kyrkan, sedan kom han hem 10 minuter innan mamma och farmor och farfar kom. Vi fick lite presenter, åt lax med couscous och romsås och fikade frukt- och gräddtårta. Jag fick en skiva som jag redan har och 150 kr. Det där med skivan är också lite komplicerat. Det är Robyns senaste skiva "Robyn". Den kom ut i Sverige 2005, men gavs ut igen i USA 2007 med nytt omslag och lite redigering av vissa låtar. Jag fick i julklapp USA-versionen, och idag fick jag utgåvan från 2005. Jag håller på att lyssna igenom skivan jag fick idag, men kommer byta den senare. Pappa hade inte riktigt koll på att det låg till så här men det är lugnt för mig. Jag kan ju byta den :)

Annars har jag tagit det lugnt idag. Efter duschen i förmiddags använde jag min leransiktsmask på tub! Den var jätteskön! Luktade gott, torkade snabbt och gav en len känsla efteråt, även om jag smorde in ansiktet med hudkräm efter. Ska man göra det? Jag tycker att ansiktsmasker torkar ut huden och att man då borde smörja, men jag vet inte riktigt. Jag gör det i alla fall, och det lär väl inte skada någon. För några minuter sedan råkade jag bryta av min högra tumnagel riktigt långt ner! Jag skulle peta ut ett ljus ur en ljushållare, och nageln gick av! Det känns jätteskumt och svider lite. Typiskt!

Om en halvtimma är det Earth Hour! Stora delar av världen släcker sina lampor i en manifestation för klimatet. Jag tänker definitivt bara ha levande ljus i mitt rum, och ska försöka övertala pappa att stänga av de flesta elektriska apparater. Det kanske inte gör någon stor skillnad, men jag tycker att det är en bra grej att göra. Dessutom är det mysigt med levande ljus. Jag tänker försöka brodera lite på mitt syslöjdsarbete och spela spel med familjen. Vi får väl se hur det går :)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0