Det börjar kännas som en dröm

Så var veckan igång på riktigt då. Måndagar blir inte riktigt veckans första dag eftersom man till stora delar sover sig igenom den, men tisdagen brukar vara piggare :) Nåja, jag är pigg hela tiden, men andra brukar tycka att måndagen inte är en vaken dag. Mina killkompisar på lägret blev lite sura på mig när jag spatserade in i matsalen på morgonen, pigg och glad. De satt i underställ och halvsov över gröten :) Haa haa säger jag bara. Jag tycker om morgnar. Det är ett speciellt ljus under soliga morgnar som jag inte har hittat någon annan tid på dygnet. Dessutom brukar jag känna mig ganska fräsch och glad efter en hel natts sömn. Och jag är fullt medveten om att det är något fel på mig när jag säger detta :)

Idag har vi börjat med muntliga nationella prov i svenska i klassen. Det var inte så farligt. Man fick lyssna på en text i halvklass och diskutera den två och två efter några punkter som stod på tavlan. Efter ett tag fick några få ställa sig framför halvklassen och berätta vad man hade diskuterat. Vi hann med två texter under lektionen, och jag pladdrade på som vanligt. Det kändes väldigt bra. Detta kommer vi hålla på med på svenskalektionerna i åtminstone tre veckor. Kommer nog kännas lite segt till slut...

Idag har det blivit en hel del resande i kollektivtrafiken. Förutom resan till skolan i morse åkte jag till söder, tillbaka till skolan, till söder igen och hem efter skolan. Vi slutade 14.20 och då gick jag, Marre, Noon och Elin och fikade på Café Nuno. Sedan åkte vi till Götgatan för att Noon skulle köpa en kjol på Monki. Vi tittade i någon affär till och drog sedan tillbaka till skolan. Noon skulle ha utvecklingssamtal och jag hade tre timmar att slå ihjäl från att skolan slutade tills att min dans började. Så jag och Noon åkte tillbaka till skolan och började spåna på en dans. När hennes utvecklingssamtal började åkte jag till söder igen, och kom två minuter försent till dansen. Det kan tyckas lite onödigt att åka så mycket, men vad gör man inte för att få vara med kompisar?

För övrigt hade jag jättekul på dansen även om jag trodde att jag skulle bryta vartenda ben i hela kroppen. Testa själv att göra detta: Ställ dig med händer och fötter i golvet. Sätt vänster armbåge i vänster sida av magen. Sätt i huvudet i golvet. Lyft höger ben och vrid höfterna så att du har armbågen i vänster sida. Placera höger fot i golvet på andra sidan av det vänstra benet, och håll höger ben böjt. Sätt vänster fot på höger knä. Stå så ett tag! Någon som fattar vad jag menar? Det. Gör. Ont. Men det var väldigt kul och vi skrattade mycket när alla ramlade hela tiden :)

Nu ska det sovas. Imorgon ska jag dansa i tre timmar. Roligt roligt!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0