Allt känns lite bättre när du är här

Jag har just avslutat dagens skål med gräddkoleglass :) Oj vad jag älskar den där glassen! Det är nästan så att jag hoppas att paketet ska ta slut snart, för annars kommer jag äta ihjäl mig på den...

Idag har jag försökt hålla min kompis Fabian vaken. Det gick väl sådär. Han har sjukt svårt att sova och sover därför alldeles för lite och blir jättetrött i skolan, så när vi hade halvklasser i svenska och fysik satt han bredvid mig och försökte sova. Jag petade lite på honom och pladdrade en del och försökte se till att han höll sig vaken, men jag tror att han somnade en gång. Jag såg hur han höll i något med ena handen och hur det greppet blev lösare och lösare när han föll in i sömnen. Efter två minuter petade jag honom på armen, och då vaknade han :) Moahahaha! Jag tycker om att väcka folk. Eftersom jag är väldigt morgonpigg (jämfört med många jämnåriga kompisar) brukar jag ha möjlighet att få folk att vakna. Metoderna är många och utstuderade, men min favorit är "Caramelldansen". Det finns en låt gjord av två svenska tjejer som heter just Caramelldansen, en väldigt snabb discolåt där de sjunger med smurf-liknande röster. När jag var på sommarläger hade ledarna gjort en dans till som var väldigt jobbig. Man skuttade runt med armarna uppåt och så, och detta är sjukt kul att göra i rum där folk ligger och sover!!! Jag har gjort detta med olika kompisar på både vår klassresa och på sportlovslägret :) Sjukt kul, och värt att testa!

Jag har även varit och dansat idag. Det var jättekul! Min lärare har ett jättebra upplägg på sina klasser. Vi lär oss två-tre nya steg varje gång, går snabbt igenom vad vi tidare lärt oss och får sedan öva på att sätta ihop detta och improvisera i par. Den ena dansar en liten stund och den andra tittar på, och sedan byter man. Då får man se hur den andra gör och vila lite mellan passen. Man blir så galet trött och svettig på breaking-klasser! Jag tror inte att någon skulle vilja krama någon i gruppen efter en klass :) Men man blir stark av breaking, och tränar hela kroppen plus kondition. Det blir som intervallträning när man dansar intensivt en minut, vilar, dansar och vilar. Alla träningsexperter säger ju att sånt ska vara så bra. Jag älskar att dansa!

Imorgon ska jag söka ett stipendium i skolan. En förening som heter Stockholms sångklassers vänförening fick en donation för ett par år sedan på tyip 30.000 kr, och har bestämt att dela ut ett stipendium på typ 1000 kr varje år till en niondeklassare. Så imorgon ska typ hela åk 9 sjunga solo inför en jury som väljer ut 10 personer som ska få sjunga "final" på Nybrokajen 11! Jag ska sjunga "Himlen i min famn" av Carola, samma som jag sjöng på intagningen till Kungsholmens Musikgymnasium. Hoppas att det går bra, men jag har inte övat alls (förutom lite i duschen idag). För mig spelar det inte så stor roll, det är mer en kul grej. Men det ska bli kul.

Bless// Johanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0