Längtan

Idag längtar jag efter lite allt möjligt. Sol, fotografering, kompisar och nästa lördag. På lördag (20/6) åker jag, mamma och min lillasyster till Barcelona!!! Jippie! Vi ska bo en bit utanför staden och sola, bada och se Barcelona i en hel vecka! Det ska bli så sjukt skönt. De senaste dagarna har det varit regnigt och trist i Stockholm, så sol och värme kommer inte bli helt fel. Idag var det +25 grader i Spanien och det lär vara ungefär så varmt när vi kommer dit. Eftersom vi är hos pappa nästa vecka har vi packat det mesta idag. Det kändes ju lite konstigt att ta fram korta shorts när det spöregnar utomhus. På nyheterna igår varnade de för att det kan komma uppemot 40 mm regn idag! Underbara svenska sommar...

Igår var jag med några kompisar och paddlade kajak i Brunnsviken! Det var jättekul! Vi träffades mitt på dagen på centralen och åkte tillsammans till Bergianska Trädgården. Där åt vi lunch i ett litet lusthus medan regnet föll utanför. Vi trodde att det skulle sluta regna efter en stund, men regnet fortsatte hela dagen. Min kompis Annika var lite flummig när vi satt där, och hon fick världens största skrattanfall! Hon låg på golvet med händerna på magen och gapskrattade i fem minuter! Det var verkligen jättekul att titta på :) Efter lunchen promenerade vi längs Brunnsviken till kanotklubben där vi skulle hyra kajaker. Den promenaden var hyfsat lång. Jag trodde inte att det var riktigt så långt, men vi måste ha gått i nästan 20 minuter. Till slut kom vi fram, och hyrde varsin K1:a. Vi var åtta personer, så det tog en liten stund att fixa fram kajaker och bära ner dem till bryggan. Min kompis Ossian var den förste att bära ner och hoppa i sin kajak. Vi andra var uppe vid resten av kajakerna när han skulle gå i sin kajak, och plötsligt hörde vi ett stort plask. Då hade Ossian inte riktigt lyckats sätta sig i sin kajak, utan suttit på huk i den och då tippade den förstås! Så han låg där i vattnet bredvid sin upp-och-ner-vända kajak! Vi sprang förstås ner till bryggan för att se hur det hade gått, och när vi försäkrat oss om att han mådde bra började vi skratta! Det kan man kalla fail :) Men han kom upp på bryggan, och efter en liten stund gick han i sin kajak igen. När vi höll på att bära ner och kliva i resten av kajakerna kom det en man i kajak som hade paddlat färdigt. Han var på väg upp när vi hörde ett till plask. Han hade också lyckats kantra!! Så sjukt roligt! Han var jättetrevlig, så efter att vi hade sprungit till bryggan för att se om han behövde hjälp pratade han en stund med oss om lite allt möjligt.

Efter en stund kom vi i våra kajaker allihopa, och paddlade runt i Brunnsviken. Regnet föll rätt kraftigt hela tiden, men vi var ju ändå i vatten så det spelade inte så stor roll. För att göra allt ännu lite värre skvätte jag vatten i ansiktet på min kompis Leo med hjälp av paddeln :) Det var antagligen inte så snällt, men det var så roligt så att jag inte kunde låta bli :) Efter ungefär en timmas paddling kände vi att vi var färdiga, så vi tog upp kajakerna och bytte våra blöta kläder. Vi hade varit i kontakt med så mycket vatten så att jag kände att hatade allt vad väta hette just då. Tyvärr var vi ju tvugna att gå i regnet till bussen men när jag kom hem var min högsta önskan att få bli torr! Vi hade pratat om att alla som var med och paddlade skulle träffas hemma hos Leo och titta på filmen "Babel" som gick på tv4, men min mamma tyckte att jag skulle vara hemma och ta det lugnt istället för att åka dit och sova över. De andra träffades hos Leo, men jag såg på filmen hemma och messade med Leo istället.

Idag har jag verkligen inte gjort särskilt mycket. Det regnar som sagt, så jag har suttit inne och löst korsord och spelat "Sims 3". Det är faktiskt riktigt kul! Jag och min lillasyster har bytt datorer fram och tillbaka idag. Den som inte spelar Sims får ha min dator och surfa på internet istället. Gissa vem som har vilken dator just nu... Senare ikväll ska vi flytta till pappa.
Bless// Johanna

PS. Tack Ossian för Facebook-länken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0