Hemma-sightseeing

Idag har jag gått på stan med min kompis Viktor. Det var jättekul! Jag var tvungen att åka in till stan för att köpa ett vriststöd på Stadium, växla pengar inför vår Londonresa och titta på presenter till min lillasyster som fyller år om två veckor. När jag chattade med Viktor på morgonen frågade jag om han ville följa med mig eftersom vi inte hade träffats på ganska länge. Så vi träffades på pendeltågsstationen och åkte in till stan tillsammans. Han följde med mig till Stadium, växlingskontoret och in i en butik där jag snabbt insåg att jag inte skulle hitta något. Efter det gick vi på en liten sightseeing i Stockholm. Han är väldigt sällan inne i stan och hittar därför inte särskilt bra. Han sa själv att han hittar till Sergels torg och Drottninggatan. Inget mer. Så jag tog med honom längs Kungsgatan till Stureplan, vidare till Nybrokajen, bort till Grand Hotel och slottet, över till Gamla Stan och längs kajen till Slussen. Därifrån hittade han roligt nog till Medborgarplatsen, och vi gick in på McDonalds innan vi åkte hem från Södra Station. Viktor var hungrig och jag åt en glass på Donken. Det var riktigt kul att gå runt i stan och det var soligt och skönt. När vi kom bort till Grand Hotel var det massor av poliser och avspärrningar på gatan utanför entrén. En polis vinkade till oss att vi skulle gå över till andra sidan gatan, och vi passade på att fråga vad som stod på. Det visade sig att Sydkoreas president skulle komma dit, och att Britney Spears skulle åka förbi. Polisen pekade på den hyfsat stora folkmängden vid kajen och sa att de väntade på Britney. Det hade varit lite coolt att få se henne, men polisen visste inte när hon skulle komma och vi orkade inte vänta.

Jag både köpte och använde ett vriststöd idag. På vår klassresa för en månad sedan råkade jag stuka vristen och jag trodde att den hade läkt nu. Men när jag var på läger för två veckor sedan svullnade vristen upp när jag använde den mycket. På onsdag åker ju hela familjen till London, där vi ska promenera i fem dagar, så jag köpte en sorts strumpa utan tår som ger stöd för vristen så att den inte svullnar igen. Jag provade att gå med den på vår sightseeing idag, och det var riktigt skönt! Det blev ganska varmt och lite svettigt men när jag tog av den kände jag att vristen var utan stödet. Jag bara hoppas att vristen läker snart!

För övrigt börjar jag tröttna på utländska killar som stöter på mig när man spelar poker på Facebook. Smickrande men störande.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Ja visst ja, förlåt, stackare :(

Tål att upprepas många gånger! :)

2009-07-14 @ 13:27:36
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0