Deltid, kan man dela den?

Jag börjar känna att uppdateringen här inte är så värst bra. Jag hade trott att detta skulle bli en bloggsommar, där jag skulle hinna skriva ner alla mina tankar under lata dagar i solen. Det kan man ju inte säga att jag har lyckats med. Men skam den som ger sig! Nu är jag i alla fall här. Hej.

Det senaste jag berättade var hur jag kom hem från Hampeveckan, så jag får väl ta upp tråden där. Det var väldigt skönt att komma hem efter en vecka i husvagn. Jag sov en hel del och tog det inte så lugnt på tisdagen. Jag och mamma började nämligen göra om vår klädkammare! Vi har en s.k. "walk-in-closet" på övervåningen, men den har varit väldigt stökig och dåligt utnyttjad. Så mamma rev ut allting inklusive klädhängare, tvättade väggarna och spacklade över hål. Sedan tog jag vid och målade hela klädkammaren vit. Jag ställde min radio i hallen, satte på Star FM och sjöng med i gamla hits medan jag stod på en pall och målade väggarna. Det var faktiskt rätt kul. När allt var färdigmålat åkte jag och spelade golf med pappa och hans arbetskompis Kurt-Henrik. Vi tog första av nio nybörjarlektioner för att äntligen försöka ta det där Gröna Kortet som behövs för att få spela på bana. Det var väldigt kul. Efter det åkte jag in till stan för att gå på Allsång på Skansen. Min kompis Pellan och några av hennes kompisar hade varit där större delen av dagen och paxat platser längst fram vid staketet. Så när jag kom in vid halv sex behövde jag bara tränga mig genom folkmassan fram till dem, och fick stå längst fram! Vi syntes på tv :) Det var sjukt roligt att vara där, och jag kom till slut hem vid kvart över elva på kvällen.

På onsdagen åkte jag och spelade golf igen. Andra lektionen var chippning, och det gick faktiskt riktigt bra! Läraren sa att jag hade jättebra chippningsteknik :) Efter golfen åkte jag in till stan igen, denna gång för att gå på bio med mamma, min lillasyster och syrrans kompis Emelie. Vi såg "Ice Age 3" och den var grymt bra! Det var jättehäftigt att se den i 3D! Har du inte vart på 3D-bio än, så gå på det! Sjukt coolt! Filmen var jättemysig, även om den var mer våldsam än de tidigare filmerna. Efter bion skjutsade vi hem min lillasyster till Emelie, där hon skulle sova över. Det var ganska skönt att bara vara jag och mamma hemma.

Torsdagseftermiddagen spenderade jag och mamma hos våra kompisar. Det låter kanske lite konstigt, men jag har en kompis som heter Malin och som jag har känt sedan jag var ett och ett halvt år gammal. Hennes mamma och min mamma är också bra kompisar, så jag och mamma åkte hem till dem och fikade. Det var väldigt trevligt! Vi fikade och pratade i två och en halv timma :) En rolig detalj är att våra mammor heter samma sak i förnamn! När jag gick i lågstadiet hade jag och Malin en tredje kompis, Mathilda, vars mamma också delade namn med våra mammor! Efter besöket hos Malin åkte jag och mamma till Bauhaus, där vi köpte nya klädhängare. Vi ville ha dubbla hängare, en högt upp på väggen och en längre ner, så vi stod ganska länge och funderade på hur vi skulle lösa det. Lösningen (som jag kom på) är svår att beskriva, men vi fick våra dubbla hängare :) Det blev riktigt bra, så nu är vi färdiga med den!

I fredags gick vi upp tidigt. Vi bestämde på torsdagen att vi skulle åka ut till mammas bror och hans familj på deras landställe utanför Norrtälje. Vi åkte hemifrån vid kvart över nio på morgonen! För tidigt, enligt mig, men vi kom fram vid kvart i elva. Vi har spenderat fredagen, lördagen och halva idag på deras land. Det var jättekul!! Min morbror och moster är jättemysiga, och en av mina kusiner var där med sin pojkvän. Jag känner hennes pojkvän sedan tidigare, och det var väldigt kul att få umgås med allihopa. Vi solade, spelade spel och åkte ut med deras båt. Min lillasyster badade när vi var ute med båten, och det var kallt! Vi gjorde egentligen inte så mycket där, men det var jätteskönt att bara få slappna av och ta det lugnt.

Just nu sitter jag och lyssnar på min nya skiva, "Innocence & instinct" av Red. Det är verkligen mitt nya favoritband! De är ett kristet hårdrocksband från Tennessee som gör ganska enkla rocklåtar om livet och Gud. Helt underbar musik!! Denna skiva är det enda som kommer gå i min radio nästkommande dagar :) Sök efter dem på MySpace!
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0