Blåbär och böcker

De senaste två dagarna har jag läst väldigt mycket. För att vara exakt har jag läst 379+417=798 sidor på två dagar! Igår satte jag mig med "Harry Potter och De Vises Sten" och läste ut den på sammanlagt tre timmar. Idag gav jag mig på "Harry Potter och Hemligheternas Kammare" och måste väl ha läst i tre och en halv timma innan jag var färdig med den. Det var verkligen jätteskönt att bara läsa! Jag la mig på en filt på gräsmattan och läste medan pappa och min lillasyster åkte och handlade. Imorgon tänkte jag börja på "Harry Potter och Fången Från Azkaban", men jag kommer inte hinna läsa färdigt den. Dels är den längre än de två första, och dels kommer jag vara upptagen stora delar av dagen. Min lillasyster fyller nämligen tolv imorgon, och mamma, farmor och farfar kommer hit på middag för att gratta henne. Så hela eftermiddagen och delar av kvällen kommer gå åt till firande. Vi kommer förmodligen även packa imorgon eftersom vi åker till Sälen på måndag.

Igår efter att jag bloggade gick jag ut på föreskrivna promenad. När jag gick en liten bit i skogen märkte jag att det fanns massor av blåbär, så jag gick hem och hämtade en burk och plockade en liter blåbär. Det var jätteskönt att bara gå runt i skogen, hålla händerna sysselsatta och bara vara. Jag och min lillasyster bakade sedan blåbärspaj på bären. Jättegott! Snacka om att min högra hand var helt lila!

Just nu sitter jag och lyssnar på musik på Spotify och ska snart lägga mig. Imorn lägger jag upp en bild på mitt sjukt fina paket som jag ska ge min lillasyrra :) Kan avslöja att inslagningen innehåller en tygbit och en sjukt fin rosett...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0