Varför är rubriken alltid svårast att skriva?

Jag har kommit på att jag inte tycker om prov. Igår var det biologiprov, och om en och en halv vecka är det sångprov till Kungsholmen! Provet igår gick bra, om man bortser ifrån att jag på sista MVG-frågan kallade anti-gener för receptorer, och antikroppar kallade jag anti-gener. Å andra sidan skrev jag utförligt och förklarade ordentligt, så jag hoppas på att få något poäng på den frågan. Men annars gick det väldigt bra.

Nu idag har mamma varit här hos pappa och övat inför Kungsholmen-provet med mig. Det gick väldigt bra om man ser på det hela. Jag blev lite trött på att jag hade en del fel när jag skulle sjunga intervaller, men det var väldigt bra att öva och jag ska definitivt fortsätta nästa vecka. Vi övade som sagt intervaller, men även à vista-läsning, treklanger, följa melodier och valde en sång som jag ska sjunga. Jag hade tänkt sjunga "Gabriellas sång" från "Så som i himmelen", men vi kom fram till att den var lite väl svår och hade lite för brett omfång för mig, så nu ska jag sjunga "Himlen i mitt hjärta" av Carola. Den är riktigt vacker och passar mig bra! Men det behövs fortfarande lite övning på en del grejer.

Om cirka en och en halv timma ska jag iväg till min kompis Elin för tjejkväll med resten av tjejerna. Vi ska ha SATC-kväll (fast jag borde kanske säga "natt") och smälla i oss massa chips och godis som vanligt. Det ska bli jättekul! Jag är inte ett dugg insatt i SATC så detta blir spännande :) Vi ska ha jättemysigt!

Igår var jag även i kyrkan. Det var första ungdomsmötet för mig den här terminen, och det var grymt kul! Vi hade lite bön, lovsång och möte först och sedan satt jag med mina kompisar Sara, Tobias och Viktor i cafét och hade mysigt till klockan 11. Viktor ritar en del, och han hade med sig några av sina ritböcker till kyrkan. Jag och Sara fick till slut tillåtelse att skriva något i ena boken, efter en del övertalning. Vi skrev en liten ramsa som går ungefär så här:

V - väljare
VV - vänliga väljare
VVV - välsignade vänliga väljare
VVVV - vegetariska välsignade vänliga väljare
VVVVV - vanliga vegetariska välsignade vänliga väljare
VVVVVV - vakuumförpackade vanliga vegetariska välsignade vänliga väljare
VVVVVVV - välformulerade vakuumförpackade vanliga vegetariska välsignade vänliga väljare
VVVVVVVV - vågade välformulerade vakuumförpackade vanliga vegetariska välsignade vänliga väljare
VVVVVVVVV - vettiga vågade välformulerade vakuumförpackade vanliga vegetariska välsignade vänliga väljare
VVVVVVVVVV - viktiga vettiga vågade välformulerade vakuumförpackade vanliga vegetariska välsignade vänliga väljare

Detta är en liten grej vi gjorde på ett läger i somras, när vi inte hade något att göra i bussen :) Man kan fortsätta hur länge som helst och på vilken bokstav som helst, men vi brukade stanna vid 10 ord. Det brukar räcka så. I vilket fall som helst skrev vi ner detta i hans bok, och det var väldigt kul. Det roligaste var att se honom försöka hindra oss :)

Just nu chattar jag med en glad och en lite mindre glad kompis. Radion är på och min lillasyrra ligger i min säng o kräver att få en kram :) Knasboll!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Viktor

vadå fick?????

du bara tog den ur mina händer o när jag tittade mot boken tog du pennan me! -.-

:P

hade iallafall en penna till o en till bok att rita i :P

2009-01-25 @ 00:49:22
Postat av: Johanna

hihi sluta avslöja mina ondskefulla planer. Det låter bättre att säga att vi fick skriva i boken :D

2009-01-26 @ 19:39:07
URL: http://joyinlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet att de va länge sen du la ut inlägget men angående ramsan... du glömde vikarierande!!!!!!!

2009-02-09 @ 20:29:13
Postat av: Johanna

oj sorry :D kan du någonsin förlåta mej, o anonyma kommentator som jag tror att jag vet vem det är? :P

2009-02-09 @ 20:58:14
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0