Tjohoo!!

Är det inte underligt hur ens relationer till människor kan förändras? Man trodde att man hade en sorts relation till någon, och att den aldrig skulle förändras. Och så plötsligt finner man sig själv i en situation med den människan som man aldrig trodde att man skulle hamna i. Ibland är det en bra förändrig, ibland en dålig. I mitt fall är det nog en rätt bra förändring. Jag sitter just nu och chattar med en killkompis som var ganska kär i mig för ett halvår sedan, som jag numera är bra kompis med. Det roliga är inte att vi chattar, utan att vi chattar om en tjej som han gillar nu! Jag trodde nog aldrig att det skulle hända, men jag har inget emot denna förändring av vår relation. Allt förändras ju med tiden :)

Idag har jag varit i stan med mamma och min lillasyster. Vi åkte in till Åhléns City för att byta ett par mp3-hörlurar som jag hade fått i julklapp av mamma och pappa. De var lite för stora och inte särskilt praktiska. I vanliga fall brukar man väl få byta saker om man har kvitto och förpackning oavsett om förpackningen är öppen eller inte? Han i kassan tyckte inte det, så vi fick inte byta mina gamla hörlurar eftersom jag hade öppnat förpackningen för att prova dem. Hur ska man annars veta att saker inte passar? Skumt, men mamma köpte ändå ett par andra hörlurar till mig. Ascoola vita av märket Skullcandy! Sjukt sköna, ihopfällbara med jättebra ljud och grym bas :) Smakar det så kostar det, och de var väl egentligen lite för dyra men mamma var så gullig så att hon köpte dem ändå! Jag ska använda dem varje dag :)
Efter Åhléns gick vi till Pizza Hut och åt middag och sedan åkte vi hem.

Igår försvann dagen jättefort! Jag läste ut hela första boken i "Twilight"-serien! Det tog ett antal timmar (416 sidor tar en stund), men boken var så bra att jag inte kunde sluta läsa. Första delen heter "Om jag kunde drömma", och det är den som har gjorts till film. Jag var och är helt fast!! Det var en så galet sjukt asbra bok så att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen :) Bara jag tänker på den underbart vackra historien känner jag en liten glädje och kärlek i hjärtat. Jag vet inte riktigt vad som var så extremt bra, men det kan ha något att göra med den vackra historien, den varma humorn, de otroliga beskrivningarna av Edward, blandningen av övernaturligt och alldagligt och den starka kärleken mellan huvudpersonerna Bella och Edward. Jag har aldrig läst något så vackert och ändå så verkligt! Som sagt läste jag ut hela boken på ungefär fyra-fem timmar, men även när den var slut fortsatte jag tänka igenom den igen och jag tror inte att stämningen i boken lämnade mig på hela kvällen. Inte så konstigt då att jag även drömde om någonting liknande Twilight. Imorgon ska jag läsa den andra boken i serien, och jag räknar med att det kommer ta större delen av dagen. När jag har köpt och läst tredje boken ska jag gå och se filmen på bio med mamma :) Men jag ska läsa klart först.

Just nu sitter jag som sagt och chattar, och lyssnar på hårdrock. Jag fick en skiva i julklapp av mamma med ett kristet hårdrocksband som heter Red. Mamma hade ingen aning om vad det var för grupp, men när jag spelade skivan för henne och hon insåg att det var väldigt mycket skrik och growl tror jag att hon ångrade sig lite :) Sjukt bra band, i alla fall!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0