Tillbaka där jag nog vill vara...

Tänk så fort tre veckor kan gå. Det bara försvinner helt plötsligt. Mitt tre veckor långa jullov är nu slut, och idag var första dagen i skolan igen. Det både känns och inte känns som att det var tre veckor sen vi stod med betygen i handen och gick och fikade med tjejerna. Jag kan inte riktigt minnas allt jag har gjort på jullovet, och därför känns det kortare, men samtidigt är det som att det ligger en liten dimma över den där avslutningsdagen. Lite som att det är ett minne som man glömt bort lite för att det var så länge sen. Det är lite klurigt att förklara, men ni får väl bara lita på att detta är mina förvirrade känslor :)

Idag var som sagt första dagen i skolan. Till skillnad från efter sommarloven var det ingen "inskolningsdag", utan pang på direkt. Jag har vant mig vid att gå upp klockan tio på morgonen så det var lite jobbigt att gå upp sju i morse, men det var inte så farligt som jag trodde. Det var verkligen jättekul att träffa klassen igen! Vi kramades och skrattade och pratade om lov och julklappar och annat strunt, gick till lektioner och tog oss igenom en hel skoldag. Första lektionen var musik, passande för en musikskola. Vi hade vår musiklärare första musiklektionen, och en vikarie de två andra. Vikarien var rätt duktig men lite virrig och inte så bestämd som man behöver vara. Men vi fick sjunga "With a little help from my friends" av Beatles :)

Vi hade en diskussion om hur världen skapades och Guds existens på engelskan idag. Väldigt intressant, men svårt. Det går inte att formulera sig lika bra på engelska som på svenska. Som tur är har alla ungefär samma svårigheter så folk har överseende med tveksamma grammatiska formuleringar :)

Nu ska jag äta middag och sedan ska jag iväg till kyrkan. Det är möte om söndagsskolan ikväll, och jag är med i en av grupperna som har hand om söndagsskolan så jag och min kompis Sara ska dit. Sedan måste jag nog räkna lite matte när jag kommer hem...
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0