Smärta!!!

Detta har inte varit en rolig dag. Den har gjort så sjukt ont!!! Jag förutspådde ju igår att jag skulle ha träningsvärk efter den stentuffa styrketräningen på gympan igår, och jag kan väl säga att jag hade ganska rätt. Idag har jag haft så ont i vaderna och låren så att det nästan inte varit sant! I morse var det inte så farligt, trodde jag. Hade ju förstås lite svårt att gå nerför trappan men det var inte så farligt. Så fel man kan ha. Hela dagen idag har jag haft svårt att gå, framför allt i trappor men även annars. Speciellt jobbigt var det om man hade suttit i sisådär 50 minuter, och sedan skulle resa sig från den sketans stolen. Jag gnällde nog en hel del innan lunch, så när vi gick till lunchen lovade jag att jag skulle sluta klaga! Det gick nog rätt bra. Jag gnällde väl till en fyra-fem gånger, men jag bet ihop större delen av tiden. När dagen var slut och vi skulle gå ner fyra våningar från våra skåp fick jag bita ihop bokstavligt talat. Men jag klarade det :) Sedan gick jag och tjejerna på stan, fikade och köpte skor och ansiktsmasker. Det gjorde ganska ont att gå runt i kylan, men det var inte så farligt. När vi skulle springa över övergångsstället däremot kunde jag knappt böja benen. Men man ska väl inte klaga, antar jag :) Det värsta var att när jag klagade lite för mamma sa hon att andra dagen med träningsvärk är jobbigast. Jag bara ber att hon har fel i just detta fall!

Anledningen till att jag var på stan efter skolan var som sagt skor och ansiktsmasker. Min kompis Elin hade reserverat ett par skor på H&M, så vi gick dit och köpte dem efter en fika på Citykonditoriet. Hela gänget köpte dessutom ansiktsmasker till vår skid- och spakväll på fredag! Min kompis Olivia ska ha en tjejövernattning fredag-lördag, och vi ska iväg till Flottsbrobacken och åka skidor på fredag eftermiddag!!! Sedan ska vi sova hos henne och ha spakväll med ansiktsmasker, bastubad och "Mamma Mia"-filmen!! :) Det ska bli så galet kul!! Våra tjejkvällar är alltid lika mysiga och detta ska bli extra mysigt. Vi ska verkligen slappa och ta hand om oss :) Killfritt alltså!

Idag har vi övat inför nationella proven i skolan i två ämnen. I engelskan skriver vi en försöksuppsats som min lärare ska bedöma ungefär som hon bedömer nationella, och så ska vi få tillbaka dem och se vad som kan förbättras. Engelskaproven är inte förrän två veckor efter sportlovet, men vi börjar redan nu. I svenskan fick vi testa ett muntligt nationellt prov för att se hur det går till. Det gick rätt bra, men kändes inte riktigt som ett prov. Jag tror att alla dessa förberedelser gör vissa ännu mer stressade, men jag känner mig nog ganska lugn. Fast det är klart att jag uppskattar möjligheten att öva, det finns absolut saker jag behöver göra bättre på nationella.

Just nu har jag som sagt ont i benen. Kanske inte just i denna sekund, men så fort jag ställer mig upp kommer smärtan komma tillbaka. Jag har räknat färdigt den matte som vi skulle göra till imorgon, och nu ska jag mejla iväg ett dokument till en kompis.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: elin

1. FIFAAAAN BEEEENEEEEEEN JAG DÖÖÖÖÖR

2. fredag kommer bli bästbästbästhäst!

2009-01-14 @ 19:48:28
URL: http://modisten.blogg.se/
Postat av: happhipp

utan killar? det är ju tråkigt för oss :P

2009-01-19 @ 02:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0