Jag tror på mirakel!

Nu har det äntligen börjat hända! Mina ben, som jag har klagat över i två dagar nu, börjar bli bättre! Jippie!! Det började under dansen igår kväll, jag kunde springa och dansa utan större problem och började få lite hopp. Jag dansar ju i kyrkan, så efteråt bad vi bland annat för att träningsvärken skulle gå bort. Det var jättekul att dansa, när jag ändå är inne på det. Mina två killkompisar kom inte (svikare :)) men istället hade fjortistjejerna i gruppen tagit med sig tre fjortiskillar. De var faktiskt rätt duktiga på att dansa när min kusin lärde ut refrängen till en dans som heter "Please you". Jag hade jätteroligt och det var som sagt bra för mig att röra på benen. När jag kom hem kändes det som att något var annorlunda, och idag när jag vaknade hade jag inte lika stora problem att gå nerför trappan. Jag har självklart fortfarande ont men nu kan jag stå ut med det. Förhoppningsvis blir det ännu bättre till imorgon.

Idag har jag även haft gympa. Jag hoppas att det också snabbar på läkningen. Vi skulle ha boxats för att vi skulle varit i den minsta av våra tre gympasalar. Men det blev ett byte så att vi fick den största. Då tyckte vi att det var onödigt att slösa bort den gången på boxning, så vi fick leka Ambassaden istället. Vi har önskat den varje gång sedan förra veckan då vi körde den första gången :) Det var lika kul den här gången också! Till slut blev ställningen 2-2 i matcher mellan våra två lag, och det var en ganska rättvis ställning med tanke på hur jämna vi var.

Efter gympan var det klassrådstid, men jag var på något som kallas trivselgruppsmöte. Trivselgruppen består av två representanter från klasserna 7-9 E och F. Vi anordnar våra aulaträffar då folk från klasserna får uppträda, och vi ser till att vår korridor ser fin ut. Mötet var i hemkunskapssalen och vi hade jättemysigt! Läraren som är ansvarig för trivselgruppen är hemkunskapslärare, så vi satt och fikade te och bullar på vårt möte :) När det var slut gick jag till vårt klassråd och upptäckte att de hade pratat färdigt och istället lekte Mörka Rummet! Det var väldigt kul. 

Jag har även haft slöjd idag, och jag fick väva på en jättestor vävstol. Jag var första i vår klass som fick testa och det var jättekul! Inte så svårt, men grymt roligt och väldigt rofyllt. Man blev liksom lugn av att sitta där och föra vävstickan fram och tillbaka. Jag satt och pratade med lite folk och så, och hade jättemysigt. 

Just nu sitter jag och äter chokladmuffins och mjölk till kvällsmat. Jag och min lillasyster bakade nu på kvällen, och de blev jättegoda! Chokladmuffins kan ibland bli väldigt kompakta men det här receptet var jättebra! Hemligheten: 2 dl gräddfil i smeten. Det blir både luftigare och lenare muffins. Jag har även packat inför skid- och spakvällen imorgon hemma hos Olivia! Det ska bli så otroligt kul :) Längtar jättemycket!! Nu ska jag sova.
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0