En liten röst som viskar i örat

Jag tycker att det är ganska mysigt att prata i telefon. Det känns som att personen man pratar med är så nära att hon eller han viskar i ens öra :) Jag har just pratat en stund i telefon med min kompis Antonio. Vi har engelskaförhör imorgon, och han trodde att det var på tisdag, så jag berättade för honom vad vi skulle kunna. Det tog typ 25 minuter! Som tur var fick jag låna min lillasysters handsfree så att jag slapp ha mobilen vid örat hela tiden. Jag har aldrig pratat i handsfree tidigare, men det var skönt. Mycket bättre än att hålla en stenhård telefon pressad mot huvudet. Å andra sidan är det ju ganska kul när man möter folk på gatan som pratar i en handsfree man inte ser. Det ser verkligen ut som att de pratar med sig själva! Jag åkte med en kvinna på en buss i veckan som satt och sa "ja", "nej" och "verkligen?" lite då och då för sig själv. Jag tittade ganska underligt på henne innan hon petade lite på en sladd som hängde från örat. Då gick det plötsligt upp ett ljus för mig :)

Idag har jag fortsatt vara hes och hostig. På svenskan satt alla tyst och läste, förutom jag som förstås fick världens hostattack och var tvungen att gå ut och hosta. Typiskt! Tur att det finns halstabletter och te! Jag dricker nästan litervis med te nuförtiden. Idag har det blivit två koppar, och ska snart bli en till. Jag och min kompis Pellan var på café idag och då blev det en kopp te förstås. Pellan tog en varm choklad med marshmallows och grädde, och jag fick smaka lite :) Vi satt på nedervåningen på caféet Sthlm: Kaffe Med Mjölk. Det var hur mysigt som helst! Vi hade tre timmars håltimma (!) och spenderade de sista två av dem på caféet. Under den första timmen åt vi lunch i skolan. Resten av vår klass (med undantag av Elin och Elsa) var på Kungsholmens Gymnasium för öppet hus speciellt för AF-elever. Vi fyra kände verkligen ingen lust att gå runt på en skola där vi redan varit tidigare, så vi gjorde annat under lunchen + de två lektioner som var inställda. Men efter tre timmar hade vi slöjd. Det var sjukt kul! Vi var två på syslöjden och två på träslöjden. Man får faktiskt en hel del gjort då.

Nu lyssnar jag på musik och chattar med min kompis Fabian. Han har varit sjuk hela veckan, stackarn. Jag tror att de allra flesta är lite sjuka nu i januari. Förhoppningsvis går det snart över!
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0