I have two boyfriends: Ben and Jerry

Mm... Sitter just nu i sängen och käkar Ben&Jerry's Baked Alaska! Så sjukt gott! Jag älskar verkligen B&J. Det är så sjukt god glass att man skulle kunna smälla av. När jag var på läger förra året åt jag nästan en hel burk på en kväll... :) Det var i och för sig Cookie Dough, men ändå. Baked Alaska är deras senaste smak, vaniljglass med vit choklad och marshmallows! Visst vattnas det i munnen? Namnam!

Idag har jag, mamma och min lillasyster varit i Kista Centrum. Vi var och shoppade lite och tittade på bio. Vi såg "Disco-daggarna" :) Den var så sjukt mysig! Den handlar om en daggmask som inser att maskarna är lägst stående av alla djur och bestämmer sig för att starta ett disco-band och ställa upp i insekternas stora Melodifestival. Visst låter det sött? Storyn var väl inget scoop, men musiken var så fruktansvärt bra! De spelade massor av gamla 70-talshits, sjungna av bland annat Danny från EMD i huvudrollen! Medelåldern i salongen var väl mellan 5 och 9 år plus mig och min 11-åriga lillasyrra :) Animerad film som faktiskt är dansk från början, och helt klart värd att se om man tycker om mysiga barnfilmer med grym musik!

 
Ur filmen "Discodaggarna".

Vi handlade lite också. Jag köpte en fyrkantig nagelsax och knäskydd till dansen. Min lärare sa att vi till nästa gång ska ta med tjocktröja, mössa och knäskydd. När jag berättade det för mamma undrade hon varför och om man dansade bättre i mössa. Jag förklarade att det är lättare att stå på huvudet om man har mössa. Är inte det uppenbart? Dessutom använder man ju huvudet för att stödja sig när man gör olika "freezes"... Duh! Borde inte varenda kotte veta det? :) I vilket fall som helst köpte jag knäskydd på Stadium. Jag testade dem lite hemma och de fungerar väldigt bra. Tyvärr har jag inte så mycket plats i mitt rum, så jag har lite svårt att öva. Jag kanske övar lite i hallen senare.

Jag har även haft lite skönhets-kväll idag. Använde en ansiktsmask, fixade fötterna lite och klippte naglarna. Ansiktsmasken var en röd "bastumask" som skulle vara självvärmande. Den var faktiskt det, eller åtminstonde delvis. När man la på den blev den varm när man gnuggade den lite. Det var jätteskönt! Dessutom såg jag ut som ett hallon i ansiktet :) Den var riktigt skön, och gjorde nog ansiktet lite renare. Sjukt skönt att få pyssla om sig lite!

Jag vet inte riktigt om jag vill gå ner till mamsen och lillsyrran och titta på finalen av Körslaget eller inte. Kanske tittar ner en stund senare. De har chips där nere, och det är en stor anledning att jag ska gå dit :) Vi får se.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0