Geléknän!

Oj oj oj. Jag tänkte göra en ny förutsägelse: imorgon kommer jag ha så sjuk träningsvärk så att det inte kommer likna något annat!!! Idag på gympan hade vi nämligen den värsta styrketräning jag någonsin varit med om! Det kallas pyramidträning och verkar vara en av min gympalärares mest utstuderade tortyrmetod :) Man delar in sig i par, jag var med min kompis Pellan, och sedan ställer alla sig vid ena väggen. På golvet står två bänkar, och vid den andra väggen finns mattor och hopprep. Sedan skriver läraren upp 6 övningar. I vårt fall var det:

- Hopprepshopp
- Sit-ups
- Step up (på bänk)
- Armhävningar
- Upphopp
- Rygglyft

På tavlan stod även numren 5, 10, 15, 20. Det betyder att den ena börjar springa och hoppa över bänkarna till andra sidan, gör 5 hopprepshopp, springer tillbaka över bänkarna och växlar till nästa i paret som gör samma sak. Sedan ska båda göra 10, 15 och 20 hopprepshopp. När den andra hoppar får man lite vila. Sedan springer den första ner och gör 5 sit-ups, springer och växlar och nästa springer och gör 5 sit-ups. Detta fortsätter med 5, 10, 15, 20 sit-ups, sedan lika många step ups, armhävningar, upphopp och rygglyft. Allt medan man måste springa över bänkarna två gånger per övning (fram och tillbaka)! Behöver jag säga att det var jobbigt?? Jag hade ont i halsen, var uttorkad och trodde nästan att jag skulle kräkas. Jag var tvungen att sticka ut huvudet genom fönstret för att få luft när jag kände att jag började få lite astma, men jag klarade alltihopa :) När vi var färdiga fick vi gå och dricka och kom sedan tillbaka och sprang 10 varv runt salen (för att varva ner) och stretchade till slut innan vi fick gå och duscha. När jag gick ut från den gympasalen kunde varken jag eller någon annan knappt stå på benen! Å andra sidan var det rätt skönt att känna att man verkligen hade tränat. Tyvärr är jag inte så peppad på att gå runt som en stelopererad hela dagen imorgon...

Idag hade jag även teknik. Det är jättekul! Vi bygger små hus av kartong just nu, och ska försöka få dem att matcha en rikning vi gjort. Det är inte det enklaste. Framför allt är det rätt trist att behöva stå och hålla i kartongbitarna i fem minuter när man limmar ihop dem. Vi lyssnar alltid på musik från någons mp3 på tekniken, vi kan koppla den till högtalarna. Idag började vi lyssna på soundtracket till filmen "Mamma Mia", men killarna tröttnade och bytte till satanist-skrikrock... Det gick väl att lyssna på, men i "Mamma Mia" kunde vi sjunga med allihopa (nåja, nästan allihopa). Så sista tio minutrarna satte vi på "Mamma Mia" ändå :)

Just nu lyssnar jag på originalet, ABBA. Grymt bra förstås! Jag och mamma ska nog öva lite musikteori snart inför mitt sångprov till Kungsholmens Gymnasium/Stockholms Musikgymnasium. Jag vet att jag behöver öva, men nu när jag tänker på det vill jag egentligen inte öva. Jag vet redan nu hur dåligt det kommer gå, och jag har lite svårt med sådant. Den logiska teorin är inga problem, värre är det med gehöret. Det svider redan lite i bröstet av förödmjukelse, men jag ska göra mitt bästa! Förhoppningsvis har mamma tålamod med min brist på tålamod... Jag känner verkligen att jag bara vill få det här provet överstökat så att det får bära eller brista. Tur att man kan söka till fler än ett gymnasium :)

Nu blev jag smått deprimerad ;) Får väl sätta på Robyn på radion, då blir man riktigt riktigt glad :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0