Breaking!!

Idag har jag varit och dansat på Danscenter för första gången på terminen! Jag har börjat dansa breakdance, och det var så extremt kul!! Jag har bara dansat lite breaking innan, men jag var verkligen nybörjare. Det var ganska svårt men sjukt roligt! Vi var en stor grupp på mellan 15 och 20 personer, de allra flesta ungefär lika erfarna som jag (inte alls erfarna, alltså). Det blev ganska trångt när man skulle göra down-rocks, framför allt i sixstepen (dansspråk :) översättning: down-rocks är rörelser på golvet, och en sixstep är en sådan rörelse). Jag slog i foten i andra personer två gånger. Vi övade på lite allt möjligt, stående rörelser, grejer på golvet och till slut en baby-freeze. Då sitter man på knä, sätter ena armbågen i höften och andra vid knät, lutar sig på sidan och sätter i huvudet så att fötterna inte nuddar golvet. Det är ungefär lika svårt som det låter, men jag lyckades! Har i och för sig gjort det förr... I gruppen var som sagt de flesta nybörjare men inte alla. Det var en liten grupp som var extremt duktiga! De gick inte på kursen utan var mer där för att få träna lite. Jag kan säga så här: det vi gjorde var bara uppvärmning för dem! De kunde snurra på ryggen, huvudet och hoppa hur coolt som helst! Jag har bestämt mig för att öva hemma på det vi gjorde på lektionen så att jag lär mig fort. Detta är verkligen något som jag vill kunna! Men det var ganska hård träning, så jag antar att det blir träningsvärk imorgon.

Jag slutade skolan tjugo över två idag, och dansen började inte förrän halv sex, så efter skolan satt jag och min kompis Olivia kvar och pluggade. Hon skulle på öppet hus på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium och skulle bli hämtad från skolan halv fem av sin pappa, så hon stannade kvar med mig. Eftersom vi har håltimmar istället för musik i tre veckor nu hade hon tagit med sig en spellåda med schack, kinaschack, fia med knuff och backgammon att använda på rasterna. Vi och Jonte spelade en del under dagen, och jag och Olivia använde en stund av pluggtiden efter skolan till att spela schack. Jag vann :) Jag vann faktiskt alla spelen, men kinaschacket borde kanske inte räknas. Hon hade trots allt aldrig spelat det förut. Det heter ju "tur i spel, otur i kärlek" och det skulle väl kunna stämma på mig, jag vet inte. Vi hade väldigt kul i alla fall, och fick faktiskt en del plugg gjort. Fast vi snackade ju självklart en del också... :)

Just nu lyssnar jag på Justin Timberlake. Han är så sjukt bra! Jag älskar skivan "Futursex/Lovesounds"! Egentligen är det min lillasysters skiva, men hon bryr sig inte. Jag ska läsa igenom vår SO-läxa till imorgon innan jag går och lägger mig. Usch vad mycket läxor det blir!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0